شکست سینمای ایران با فیلم های تاریخ انقضا گذشته خارجی

    کد خبر :323459

اکران فیلم های خارجی در سینماها بحثی تکراری است که البته دوباره در زمره تصمیمات مسئولان امر قرار گرفته و چند روزی است در برخی پردیس ها این امر محقق شده است اما ظاهرا در این چند روزبا استقبال روبرو نشده است.

بررسی چنین جریانی که به صلاح سینما و فرهنگ ماهست یا نه و یا اگر قرار باشد فیلم های خارجی اکران شوند بر اساس چه مبنایی پیش بروند نیاز به تحلیل دارد.

کامیار:قادر به اکران تولیدات داخلی نیستیم

بهمن کامیار تهیه کننده سینما درباره اکران فیلم های خارجی گفت: اساسا این کار اشتباه است چون امکان اکران کامل این فیلم ها برای مردم وجود ندارد از سویی فیلم هایی انتخاب می شوند که چند سال از آنها گذشته و فیلم روز نیستند.

وی افزود:کسانی که علاقه مند به دیدن فیلم های خارجی هستند و ممکن است جامعه هدف برای این منظور باشند، همان ابتدا نسخه ها را با کیفیت خوب و کامل می بینند.

کامیار با بیان اینکه جامعه هدف باید کسانی باشند که صرفا به دلیل علاقه به دیدن فیلم های خارجی با وجود مشاهده آنها بصورت سی دی به سینماها بروند و روی پرده عریض مشاهده کنند، ادامه داد:هم اکنون پردیس سینمایی قلهک و خانه هنرمندان فیلم های خارجی را نمایش می دهند و مشتری خودش را دارد اما عامه مردم به دیدن آن ها نمی روند پس اگر قرار است اکران گسترده تری داشته باشد باید به فکر راهکار دیگری بود که البته دنبال مدل جدید اکران این نوع فیلم ها هم به بیراهه رفتن است.

این تهیه کننده گفت: در حال حاضر قادر به اکران تولیدات داخلی خود نیستیم و این اجحاف بزرگ در حق سینمای داخلی است، در مجموع چنین تصمیمی در شرایط موجود اشتباه است البته باید سالن دارها را هم مدنظر داشت که برای کسب درآمد بیشتر به سمت اکران فیلم های خارجی می روند.

استقبال جعفری از اکران فیلم های خارجی برای ایجاد رقابت

پیمان جعفری درباره اکران فیلم های خارجی گفت: به نظر من نبود رقیب اتفاق خوبی نیست از این رو باید خودمان را محک بزنیم.

وی ادامه داد: مردم حق انتخاب و دیدن فیلم های خارجی را دارند و باید بستر فراهم شود البته این روند بیشتر به رونق کاری سینمادارها کمک می کند و ظاهرا بسیاری از دوستان تهیه کننده، صاحب سالن شده و این برای آن ها اتفاق خوبی است.

جعفری بیان کرد: برای رونق اکران فیلم های خارجی به دو مقوله تبلیغ خوب و فیلمی که قرار است اکران شود نیاز است.

سالور: صلاح نیست فیلم های خارجی اکران شوند

ساسان سالور در این باره می گوید: به اندازه کافی تولیدات داخلی به دلیل کمبود سالن سینما و دیگر امکانات، درگیر مشکلات هستند و پشت خط اکران مانده اند که اگر فیلم های خارجی هم اکران شود وضعیت بدتر خواهد شد.

وی افزود: اگر فضای اکران دو برابر شود اتفاق خوبی است چون رقابت ایجاد می شود به خصوص زمانی که فیلم های موفق فستیوال های دنیا را اکران کنیم.

این تهیه کننده تصریح کرد:در حال حاضر صلاح نیست فیلم های خارجی اکران شوند اما اگر امکانات دوبرابر شود در رقابت قرار می گیریم وبه خروجی خوبی می رسیم.

سالور خاطرنشان کرد: البته اگر شرایط کامل اکران فیلم های خارجی فراهم شود قطعا باید پخش آنها انحصاری نشود در غیراینصورت مشکل دیگری به جمع مشکلات اضافه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید