فرانسه:برای معافیت شرکتهای اروپایی از تحریم‌های ایران پاسخ منفی داد

    کد خبر :323110

وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد که آمریکا طی نامه‌ای با درخواست ما برای معافیت شرکت‌های اروپایی از تحریمها در ارتباط با ایران مخالفت کرده است.
«برونو لومیر» وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد که آمریکا در پاسخ به نامه‌ای که در آن از آمریکا درخواست شده بود تا به شرکت‌های اروپایی اجازه بدهد که همچنان به همکاری‌های بازرگانی قانونی با ایران ادامه دهند، پاسخ منفی داده است.

لومیر در این مورد به روزنامه فرانسوی فیگارو گفت: «بهار (گذشته) من نامه‌ای برای «استیفن منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا نوشتم و از او خواستم تا برای شرکت‌های اروپایی که فعالیت‌های اقتصادی قانونی با ایران دارند استثنا قائل شود و در برابر تحریمها به آنها معافیت اعطا کند. حالا ما پاسخ (این نامه) را از آمریکا گرفته‌ایم: پاسخ منفی است.»

وزیر دارایی فرانسه در این گفت‌وگو که در نسخه امروز جمعه فیگارو منتشر شده، همچنین بر لزوم اقدامات فوری به منظور تضمین حاکمیت تجاری اتحادیه اروپا تاکید کرد.

وی افزود: «اروپا به ابزارها و شبکه‌های مالی مستقل نیاز دارد تا به این وسیله بتواند در برابر تحریم‌های خارجی آمریکا مقاومت کند.آمریکا حق ندارد که به ما بگوید که با چه کشورش روابط بازرگانی داشته باشیم.»

این مقام فرانسوی درباره دیگر اقدامات اقتصادی آمریکا از جمله افزایش تعرفه‌ها در زمینه کالاهای وارداتی هم گفت که جنگ تجاری را ترامپ آغاز کرده است و اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید پاسخی قاطع و مناسب به این اقدامات بدهد.

لومیر گفت: «اگر آمریکا بر این سیاست پافشاری می‌کند در این صورت اروپایی‌ها هم تصمیم‌های جدیدی را با توجه به این سیاست اتخاذ می‌‌کنند.» وی در ادامه تاکید کرد که تا زمانی که واشنگتن بر این اقدامات یک‌جانبه و نادرست اصرار دارد؛ اقداماتی که بر خلاف قوانین جهانی هستند، اتحادیه اروپا هم با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

وزیر دارایی فرانسه همچنین گفت: «عملکردی بر خلاف این، نشانه ضعف و بر خلاف منافع ماست.»

ترامپ روز هشتم ماه می (18 اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود وی تاکید کرد که سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند.

این اقدام ترامپ، واکنش انتقادی شدید دیگر طرف‌های امضاکننده برجام را به دنبال داشت. آلمان، بریتانیا و فرانسه از دولت ترامپ خواسته‌اند تا در زمینه شرکت‌های اروپایی که با ایران کار می‌کنند، استثناء‌قائل شود. کشورهای اروپایی همزمان تلاش می‌کنند تا بدون آمریکا توافق هسته‌ای با ایران حفظ شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید