افزایش قیمت نفت برای جبران ضرر سنگین

    کد خبر :322860

بهای معاملات نفت روز پنج شنبه پس از اینکه لیبی اعلام کرد صادرات نفت را ازسرخواهد گرفت، افزایش یافت و بخشی از ضرر سنگین روز گذشته را جبران کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۱.۲۳ دلار یا ۱.۷ درصد افزایش یافت و به ۷۴.۶۳ دلار در هر بشکه رسید در حالی که روز چهارشنبه ۶.۹ درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از سقوط پنج درصدی در معاملات روز گذشته، ۴۶ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۷۰.۸۴ دلار در هر بشکه رسید.

گِرِگ مک‌کنا، استراتژیست ارشد بازار در شرکت “اکسی تریدر” اظهار کرد: بازارها در آسیا روز پنج شنبه آرام‌تر هستند. ریزش قیمتی که شب گذشته برای برنت و وست تگزاس اینترمدیت مشاهده شد اغلب با بهبود در معاملات روز بعد همراه می‌شود.

به گفته تحلیلگران، اعلام خبر بازگشایی چهار پایانه صادراتی از سوی شرکت ملی نفت لیبی که به بن‌بست توقف تولید این کشور پایان می‌دهد، یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش روز گذشته قیمت‌ها بود.

با بازگشایی این پایانه ها، حداکثر ۸۵۰ هزار بشکه در روز به بازارهای بین المللی بازمی‌گردد. از سوی دیگر تشدید تنشهای تجاری میان آمریکا و چین نگرانیها را نسبت به لطمه دیدن تقاضا برانگیخته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش رویترز، اما عاملی که روز چهارشنبه تا حدودی از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرد، آماری بود که نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته حدود ۱۳ میلیون بشکه کاهش یافته که بیشترین میزان در دو سال گذشته بوده و سطح این ذخایر را به پایینترین حد از فوریه سال ۲۰۱۵ رسانده است.

عرضه به بازار آمریکا به دلیل مشکلات تولید در کانادا، تا حدودی محدود شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید