جدیدترین اخبار
۲۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۵ اجتماعی کد خبر :322758

راه‌های پیگیری اشیاء جامانده در تاکسی‌های آنلاین

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است که وسایل خود را در تاکسی، اتوبوس یا مترو جا گذاشته باشید. این روز‌ها تاکسی‌های اینترنتی جای خود را در بین وسایل حمل‌ونقل شهری باز کرده‌اند و عده زیادی برای رفت‌وآمدهایشان به این روش درخواست خودرو می‌دهند، اما درصورتی که در سفر با یک تاکسی اینترنتی وسیله‌ای جا بگذارید، روند پیگیری آن به چه صورت خواهد بود؟ در گفتگو با مسعود نظری، مدیر فرآیند‌های عملیات اسنپ، متوجه شدیم موضوع جا‌ماند‌ه‌ها یکی از بیشترین گزارش‌هایی است که به پشتیبانی این شرکت ارسال می‌شود. نظری در ادامه درباره نحوه پیگیری اشیای جامانده در این تاکسی اینترنتی توضیح می‌دهد.

آمار بالای اشیای جامانده در اسنپ

به گفته مدیر عملیات اسنپ، اعلام جاماندن اشیای کاربران در خودرو‌های فعال در اسنپ یکی از بیشترین مواردی است که به واحد پشتیبانی این سامانه گزارش می‌شود. به همین دلیل تیم مستقلی در پشتیبانی تشکیل شده است که به صورت روزانه گزارش‌های دریافتی را بررسی می‌کنند و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

برای وسایل جامانده چه اتفاقی می‌افتد؟

به‌طور معمول وقتی وسیله‌ای را گم می‌کنیم، به سختی می‌توانیم آخرین‌باری که آن را دیدیم، به خاطر بیاوریم؛ به‌خصوص اگر در آن روز به مسیر‌های مختلفی تردد داشتیم. سوال بسیاری از مسافران تاکسی‌های اینترنتی این است که اگر وسیله‌ای را در یکی از این خودرو‌ها جا بگذارند، چطور باید این موضوع را پیگیری کنند.

نظری در پاسخ به این سوال می‌گوید: «تیم پشتیبانی اسنپ به محض دریافت گزارش از وسیله جامانده، پیگیری‌های لازم را آغاز می‌کنند.» او ادامه می‌دهد: «در وهله اول باید مسافر یا راننده، از طریق تماس با پشتیبانی، ما را در جریان شیء جامانده در خودرو قرار دهد.

فرد گزارش ‌دهنده با ارایه کد سفر به ما این امکان را می‌دهد تا مستقیما با راننده خودرویی که وسیله‌ای در آن‌جا مانده، تماس برقرار کنیم. درصورتی که وسیله در خودرو باشد، با هماهنگی دوطرف، شماره تلفن راننده به مسافر داده می‌شود تا شیء جامانده تحویل داده شود.

برای رعایت حقوق کاربر راننده هزینه تردد او به محل مورد توافق با مسافر محاسبه و از طرف مسافر پرداخت می‌شود.»

به گفته مدیر فرآیند‌های عملیات اسنپ در مواردی که راننده در دسترس نباشد، تیم پشتیبانی اطلاعات دریافتی (شامل نام مسافر، شماره سفر، اطلاعات وسیله جامانده، نام راننده و غیره) را در فرم مفقودی ثبت می‌کند و به صورت روزانه تا حصول نتیجه پیگیر این موضوع می‌شود.

مسعود نظری در پاسخ به این‌که اگر راننده پاسخگو نباشد یا مسافر از جاماندن وسیله در اسنپ اطلاع نداشته باشد، چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، می‌گوید: «در اکثر موارد کاربر راننده بیشترین همکاری را با اسنپ و مسافر انجام می‌دهد، اما درصورتی که پاسخگو نباشد، به دلیل اهمیت موضوع حساب کاربری او را غیرفعال می‌کنیم تا پس از تماس با پشتیبانی موضوع وسیله جامانده مطرح شود.

در مواردی که گزارش وسیله جامانده از طرف راننده به اسنپ داده می‌شود نیز تلاش می‌کنیم تا مسافر را پیدا کنیم. در همین مدت از راننده درخواست می‌کنیم که درصورت امکان شیء را تا یک هفته نزد خود به امانت نگه دارد تا اگر مسافر پیگیر وسیله خود شد، با سرعت بیشتری به او پس داده شود.در غیر این صورت راننده شیء را به اسنپ می‌سپارد و وسیله جامانده پس از یافتن مسافر به او تحویل داده می‌شود.»

با چه شماره‌ای تماس بگیریم؟

به گزارش مهر:مدیر فرآیند‌های اسنپ عنوان می‌کند که روزانه یک‌میلیون سفر در این سامانه انجام می‌شود و طبیعی است که وسایل زیادی در خودرو‌های اسنپ جا می‌ماند که پس از پیگیری به صاحبانش بازگردانده می‌شود.

نظری در انتها به کاربران مسافر توصیه می‌کند؛ پیش از اتمام سفر از همراه‌بودن تمام وسایل خود اطمینان حاصل کنند و پیشنهادش برای کاربران راننده این است که بعد از به مقصدرساندن مسافر مطمئن شوند وسیله‌ای داخل خودرویشان جا نمانده است.

همچنین کاربران می‌توانند درصورت جاگذاشتن یا پیداکردن وسیله در خودروی اسنپ با پشتیبانی این سامانه به شماره ۴۱۸۴۹۰۰۰ تماس بگیرند.

Ad

روی خط خبر

  • افرادی که با “کوکتل‌مولتوف” سفارت عربستان را به آتش کشیدند، نیروهای حزب‌اللهی نبودند، نفوذی بودند
  • بزرگترین پولشویی تاریخ اروپا در غول بانکی دانمارک
  • فروش رنو به ایران با بازگشت تحریم خودرویی، نصف شد
  • دادگاه لاهه: رای پرونده شکایت ایران از آمریکا، ۱۱ مهرماه صادر می‌شود
  • ساعت رسمی کشور امشب یک‌ساعت به عقب کشیده می‌شود
  • ترامپ: شورای امنیت به ریاست من درباره ایران جلسه تشکیل می‌دهد
  • رونمایی از پوستر انگلیسی «حمال طلا»
  • بایدها و نبایدها هنگام آتش‌سوزی منزل
  • اتمام حجت ترامپ با بولتون: نمی گذارم علیه ایران جنگ به راه بیاندازی
  • راه‌اندازی ۲۲ خط «اتوبوس مدرسه» برای اولین بار
  • چرا شبکه‌های اجتماعی شما را افسرده می‌کنند؟
  • ۱۴ معاون و مدیری که باید از وزارت کار بروند
  • اتهامات عجیب کریمی قدوسی به دو عضو کابینه
  • رییس پارلمان عراق در گفت و گو با همتای آمریکایی، بخشی از محتوای تماس خود با لاریجانی را تکذیب کرد
  • اجناس محتکران هنوز وارد بازار نشده است/ به زودی قیمت‌ها می‌شکند
  • بنزین در ایران؛ ارزان‌تر از اسپانیا و گران‌تر از فرانسه
  • ادامه همکاری شرکت‌های کره‌ای با ایران/کره به نفت ایران وابسته است
  • عاشورا؛ منطق عملی چگونه زیستن/ خاورمیانه از کف آمریکا رفته است
  • از سوی ایران، درخواستی برای ملاقات با ترامپ مطرح نشده
  • فردا؛ پایان طرح تابستانی پلیس در جاده‌ها
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی رژه هفته دفاع مقدس در جنوب تهران
  • فعالیت شبانه پرسنل سازمان پسماند برای رفت و روب شهر در ماه محرم
  • ساعات کاری کارمندان در دو هفته اول مهرماه شناور شد
  • وام‌های بی‌اثر مَسکن/ کاهش ۵۰ درصدی سهم مسکن از کل تسهیلات بانکی
  • فشارهای کاخ سفید نمی‌تواند روابط پارلمانی ایران وعراق راتخریب کند
  • بارش باران در ۵ استان / گرد و غبار در راه تهران و ۶ استان دیگر
  • تدوینگر «مخمصه» مایکل مان درگذشت
  • ریابکوف: آمریکا با تحریم روسیه با آتش بازی می‌کند
  • گزارش خدمات امداد و نجات هلال احمر در تاسوعا و عاشورا
  • از «کریستوفر نولان» تجلیل می‌شود