مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور خبر داد

ارائه یک وعده غذای گرم در تمامی روستامهدها

    کد خبر :322423

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل کم توجهی و غفلت از افراد در سنین کودکی به وجود می‌آید، گفت: امیدوارم بتوانیم با کمک و همدلی یکدیگر امور آموزشی را گسترش دهیم تا کودکان از آموزش‌های لازم برخوردار شوند.

به گزارش ایسنا، محمد نفریه در سومین همایش حجاب و عفاف ویژه مدیران مهدهای کودک سراسر استان، با بیان این‌که ۱۵ هزار مهد کودک با بیش از ۶۰۰ هزار کودک در کشور از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند، گفت: ۶۵۰۰ مهدکودک در روستاها مستقر هستند که امسال نیز ۱۰۰ درصد مهدکودک‌ها در روستاها از یک وعده غذایی گرم بهره‌مند می‌شوند.

وی از فعالیت ۱۴۰۰ مهد حاشیه‌ای در کشور خبر داد و افزود: تمامی این مهد کودک‌ها نیز تحت پوشش طرح یک وعده غذای گرم هستند، همچنین ۴۰۰ آدینه مهد در محل برگزاری نماز جمعهها مستقر بوده و با وجود آن‌ها استقبال نمازگزاران از نماز جمعه افزایش یافته است به همین دلیل استقرار مهدکودک‌ها را در بیش از ۷۰۰ نقطه افزایش می‌دهیم.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: آذربایجان شرقی بیش از ۲۰ آدینه مهد فعال دارد و بیش از ۴۰۰ مسجد مهد در سراسر کشور به آموزش امور و مفاهیم قرآنی و اسلامی مشغول هستند.

وی با بیان این‌که حجاب امری فطری بوده و در تمامی ادیان جایگاه ویژه‌ای داشته است، اظهار کرد: حجاب نزد ما ایرانیان قبل از اسلام نیز وجود داشته و در دین اسلام حجاب موضوعی فرا جنسیتی بوده است.

نفریه با اشاره به نقش پررنگ زنان در حجاب، گفت: طبق فرمایشات امام خمینی(ره) از دامنهی زنان، مردان به معراج می‌رسند و معتقدم زنان علاوه بر نقش مادری مربی‌گری را نیز برعهده دارند.

وی با بیان این‌که آموزش عفاف و حجاب، آموزه‌های قرآنی و معارف اسلامی به کودکان یکی از وظایف اصلی مربیان در مهد کودکهای سراسر کشور است، افزود: با توجه به این‌که ۹۰ درصد مغز کودکان در سه سال اول زندگی شکل می‌گیرد به همین دلیل آموزش مربیان نیز باید به نحو احسن انجام گیرد تا الگویی مناسب برای کودکان باشند.

مدیرکل امور کودک و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های مختلف عفاف و حجاب، گفت: سه پکیج چند کتابه و بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب در بین مردم توزیع کردیم.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی افزود: “طرح نیک” یا همان «نماز یاوران کوچک» بهزیستی با همکاری ستاد اقامه نماز سه سال متولی انجام می‌شود و سازمان بهزیستی به عنوان سازمان برگزیده در امور توسعه نماز در کشور انتخاب شده است.

وی از تبیین پوشش استاندارد برای مربیان و کارمندان مهدها برای گسترش عفاف و حجاب در نهادها و قواعد رفتاری مربیان جهت سوق دادن کودکان به سمت فطرت پاک و معارف دینی خبر داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید