زمینه سازی اسرائیل برای حمله به جنوب سوریه به بهانه های بشردوستانه!

    کد خبر :322360

رژیم اسرائیل در چند سال اخیر به بهانه های مختلف به خاک سوریه هجوم برده است. گاهی اوقات به بهانه ارسال سلاح به حزب الله و در مواقعی به بهانه حضور نیروهای ایران در نزدیکی مرزهای خود.

به گزارش تابناک، در همین زمینه، با پیشروی ارتش سوریه در جنوب این کشور و نزدیک شدن به یک پیروزی بزرگ در درعا، رسانه های غربی و اسرائیلی دور جدیدی از فضاسازی را آغاز کرده اند که به نظر می رسد مقدمه حمله به مواضع ارتش سوریه در جنوب باشد.

روز گذشته، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای وابسته به دولت سوریه در تمامی طول مرزهای مشترک این کشور با اردن مستقر شده و با پیشروی در حومه غربی درعا توانستند کنترل مناطق تل شهاب، زیزون و حیط را به دست گرفته و برای اولین بار در پنج سال گذشته در خطوط تماس با ارتش “خالد بن ولید” وابسته به داعش قرار گرفتند.

نیروهای دمشق خودروهای زرهی و نیروهای نظامی خود را در طول این نوار مرزی مستقر کردند و به این ترتیب این نوار مرزی از استان سویداء تا مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی و گذرگاه نصیب در مرز با اردن تحت کنترل دمشق درآمدند.

ارتش به عملیات نظامی خود در مرزهای سوریه-اردن از گذرگاه نصیب به سمت غرب ادامه داد و توانست کنترل ۲۷ نقطه از ایست‌های موجود در درعا در مرز با اردن را به دست بگیرد، نقاط تحت کنترل از مرکز شماره ۶۲ شروع شده و تا مرکز ۳۶ ادامه دارند.

ابو شیماء، سخنگوی اتاق عملیات گروه‌های شورشی مسلح در درعا در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت، پس از آنکه نیروهای وابسته به دمشق بدون درگیری وارد پایگاه اصلی در غرب درعا شدند، اکنون چندین هزار تن در این شهر در محاصره هستند.

ابو شیماء گفت نیروهای دمشق و همپیمانان آنها به شکل کامل شهر درعا را محاصره کردند.

رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کردند، ارتش سوریه در منطقه مرزی با اردن مستقر شدند و به شدت تروریست‌ها را تحت فشار قرار دادند.

به گزارش وبسایت آمریکایی «واشنگتن تایمز» با محاصره تروریست ها در درعا، آن ها روز سه شنبه با امضای یک طومار در مرز اسرائیل، از تل آویو خواستند مرز را برای خارج شدن آن ها از محاصره باز کند و حملاتی علیه ارتش سوریه راه اندازی کند.

از نظر اسرائیلی ها، حمله موثر و فزاینده ارتش سوریه به همراه پشتیبانی هوایی و زمینی نیروهای روس و ایران به جنوب سوریه، به صورت عمیقی، تغییرات پویایی در جنگ 7 ساله سوریه ایجاد کرده است که می تواند تهدیدی جدی برای تل آویو به همراه داشته باشد.

واشنگتن تایمز در ادامه گزارش داد: حضور «بی ثبات کننده» ایران در جنوب سوریه می تواند یکی از موضوعات اصلی دیدار روز دوشنبه ترامپ با پوتین در هلسینکی فنلاند باشد.

این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: اکنون اسرائیل با بزرگترین آزمون خود در 7 سال گذشته مواجه است؛ اینکه چطور ایران را از مرزهای خود و حمله به اسرائیل دور نگه دارد. پیروزی ارتش سوریه و ایران در جنوب سوریه باعث ماندن ایران در سوریه خواهد شد که این یک شکست کامل برای آمریکا و اسرائیل است. لذا، ترامپ باید مسئله حضور ایران در سوریه را در دیدار با پوتین مورد بحث قرار دهد.

واشنگتن تایمز در ادامه به حضور پناهندگان سوری در مرزهای سرزمین های اشغالی اشاره کرده و مدعی کمک اسرائیل به این پناهندگان در قالب کمک های پزشکی و غذایی شده است.

به نظر می رسد، اسرائیل قصد دارد به بهانه حمایت های بشردوستانه از آوارگان سوری، حملاتی را با هدف جلوگیری از تسلط کامل ارتش سوریه بر مرزهای جنوب و جنوب غربی راه اندازی کند. مسئله ای که بدون تردید فضای منازعه در این منطقه را تشدیدخواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید