۷۳ داروی تولیدی دانش بنیان به خارج صادر می‌شود

    کد خبر :322265

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان در بخش سلامت فعالند گفت: ۷۳ محصول دارویی دانش بنیان به خارج از کشور صادر می شوند.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت بهداشت، رضا ملک زاده در حاشیه گردهمایی مدیران فناوری و روسای مراکز رشد فناوری سلامت دانشگاه های علوم پزشکی با اشاره به فعالیت ۳۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور، گفت: از این تعداد، ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان در بخش سلامت فعالیت می کنند و ۴۵۸ شرکت این بخش نیز، در ۶۰ مرکز رشد مستقر هستند.

وی در مورد حضور هزار قلم داروی تولیدی شرکت های دانش بنیان در بازار داخل در سال های گذشته، افزود: نزدیک به ۴ هزار محصول داریم که تولید شرکت های دانش بنیان هستند و از این تعداد، ۷۳ محصول به خارج از کشور صادر می شوند.

دکتر ملک زاده با بیان اینکه تجربه کشور در زمینه شرکت های دانش بنیان تجربه جدیدی است، ادامه داد: برخی از شرکت های نوپا، مشکلاتی از قبیل بوروکراسی اداری و تامین بودجه برای رسیدن به یک فناوری قابل اعتماد دارند. تلاش می‌کنیم که بتوانیم این مشکلات را مرتفع کنیم.

وی با تاکید براینکه فارغ التحصیلان دانشگاه ها می توانند در شرکت های دانش بنیان مشغول به فعالیت شوند، گفت: امیدواریم شرکت های دانش بنیان، نیاز کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را مرتفع کنند و در عین حال زمینه برای اشتغال در این شرکت ها و صادرات محصول آنها نیز فراهم شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه بازاریابی برای محصول تولید شده نیاز به تخصص دارد، خاطرنشان کرد: همچنین طرح ارائه شده برای تولید محصول، نیاز به بررسی، علم و دانش دارد و باید راهنمایی و کمک های لازم به شرکت های دانش بنیان در زمینه تجاری سازی داده شود و شرکت ها، دانش و تجربه خود را افزایش دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید