وزارت نیرو مشوق‌هایی برای صرفه‌جویی در مصرف برق در نظر گیرد

    کد خبر :322114

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه «باید مردم با صرفه جویی جلوی خاموشی‌ها را بگیرند» گفت: در این بین وزارت نیرو باید مشوق‌هایی را در نظر گیرد تا در صورت صرفه‌جویی، خاموشی در ان مناطق و یا استان وجود نداشته باشد.

علی بختیار با بیان اینکه «با گرم شدن هوا حدود ۵۰۰۰ مگاوات کمبود برق در زمان اوج مصرف داریم»، اظهار داشت: وزارت نیرو برای جبران این میزان کمبود برق خاموشی‌هایی را در نظر گرفته است البته که از این میزان ۴۰۰۰ مگاوات مربوط به مصرف برق دستگاه‌های دولتی است که آنها باید صرفه جویی و بهینه‌سازی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایسنا،بختیار افزود: از طرف دیگر به صورت کلی ۲۰ هزار مگاوات مصرف در بخش سرمایش وجود دارد. متاسفانه درجه حرارت وسایل سرمایشی ۱۷ درجه است که اگر این میزان به ۲۰ درجه برسد، صرفه‌جویی زیادی خواهد شد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه «با صرفه جویی خاموشی‌ها کمتر خواهد شد»، گفت: قطعا اگر وزارت نیرو مشوق‌هایی را در نظر گیرد تا در هر منطقه و استانی که صرفه‌جویی انجام می‌شود، خاموشی نداشته باشد، اشتیاق مردم هم بیشتر خواهد شد. باید استان‌هایی که در آن برق بیشتر صرفه‌جویی می‌شود نیز اعلام شود.

بختیار یادآور شد: البته تاحدی این کار صورت می‌گیرد. مثلا استان خوزستان به دلیل صرفه‌جویی خاموشی نداشته است در مقابل در تهران مصرف بیش از اندازه است آن هم در وضعیتی که دمای تهران همچون شهرهای جنوبی به ۵۰ درجه نمی رسد. مردم می‌توانند با صرفه‌جویی جلوی خاموشی‌ها را بگیرند.

به گفته وی وزارت نیرو باید مشوق‌هایی را در نظر گیرد تا استان‌هایی که صرفه جویی بیشتری می‌کنند، خاموشی نداشته باشند. این موضوع می‌تواند در منطقه هر شهر نیز رخ دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید