برنامه «رامبد جوان» در دام حاشیه؟

    کد خبر :322025

با گسترش فضای مجازی در دنیای امروز دیگر نمی توان خیلی چیزها را پنهان کرد که جزو معایب و گاهی مزایای آن محسوب می شود. چندی پیش حرف های یک تهیه کننده سینما در رابطه با وجود زدو بند و رانت خواری در یک برنامه تلویزیونی، حواشی بسیاری را در پی داشت.

ماجرا از این قرار است که اختلاف بین حسین فرح بخش تهیه کننده سینما و علی احمدی تهیه کننده برنامه «خندوانه» و مدیرعامل پیشین موسسه تصویر شهر کار را به جایی رساند که فرح بخش ادعا کرد در پشت صحنه برنامه «خندوانه» زدو بند ها و رانت خواری هایی می شود. این اتهام ها در حالی به علی احمدی زده شد که تهیه کننده اصلی این برنامه رامبد جوان است؛ نه علی احمدی. همین موضوع باعث شد تا رامبد جوان واکنش تندی نسبت به این اتهامات از خود نشان دهد. او با ضبط و انتشار ویدئویی این موضوع را تکذیب کرد.

جوان در این ویدئو که در فضای مجازی منتشر شد و از لحن او مشخص بود که بسیار از این موضوع خشمگین شده، فرح بخش را مورد خطاب قرار داده و گفت: «درباره «خندوانه» برخی اوقات، بعضی ها صحبت هایی می کنند و ما را به جاهایی نسبت می دهند که اصلا جای حرف زدن و جواب دادن ندارد، اما چند وقت پیش عزیزی در سینما (حسین آقا) حرفی راجع به من و از زبان من گفت که تا حدی غلط و دروغ و نامردی بود، که نتوانستم جواب ندهم. حسین آقا! ای بزرگ من در سینما! سید علی احمدی یک تهیه کننده کار درست و برادر و عزیز دوست من در «خندوانه» است و ۲۴ سال است که کار رسانه و تهیه کنندگی می‌کند و کارش را عالی انجام می دهد، در تمام این دو سال به کمک گروهش باهم «خندوانه» را جلو بردیم، پس باید برای چیزهایی که گفتی در یک جا عذرخواهی کنی. گفته بودی پشت صحنه «خندوانه» زد و بند است و با رانت پیش می رود.

اگر سند داری نشان دهید و اگر ندارید حرفی نزدید. باید بگویم تمام هزینه های «خندوانه» از اسپانسر برنامه تامین می شود و ریالی از تلویزیون گرفته نمی شود که به عنوان بودجه تلویزیون و بیت المال باشد. اسپانسر هزینه های «خندوانه» را به تلویزیون می دهد و تلویزیون پول ما را می دهد، ما هیچ دخالتی در امور مالی و اسپانسر نداریم. خواهش می کنم از این به بعد با سند حرف بزنید و دیگران هم با سند گوش کنند و حرف بزنند و اگر سند رو نمی‌کنند دهانش را ببندند! باور کنند «خندوانه» برای شادی مردم ساخته می شود و اگر میخواستیم پول در بیاریم، سکه خرید و فروش می کردیم و برج و ساختمان می ساختیم، ما برای سینما، تلویزیون و حرفه خودمان کار می کنیم».

اما در واکنش به این ویدئو یکی از کانال های تلگرامی مکالمه تلفنی را با جواد سعیدی رییس هیات مدیره شرکت Glx منتشر کرد که در این مکالمه، مدیر عامل این شرکت درباره شرکت واسطه ای خندوانه سخن گفته بود. او در این مکالمه تعداد ۱۰۰ گوشی تلفن همراه که این برنامه به عنوان جایزه از این شرکت دریافت کرده بود، در بازار آزاد فروخته شده است!

تا این لحظه هنوز رامبد جوان و یا سید علی احمدی هیچ واکنشی نسبت به این قضیه نشان نداده اند. هیچ منبع رسمی هم به این موضوع نپرداخته است. اما آنچه که مسم است اتهاماتی در این میان به برنامه «خندوانه» و در شکل کلی تر به تلویزیون وارد شده است؛ اتهاماتی که باید برای روشن شدن اذهان عمومی توضیحات متقنی از سوی مقامات مسوول تلویزیون و گردانندگان برنامه «خندوانه» ارئه گردد تا اعتماد تماشاگران چنین برنامه هایی از میان نرود.

از سوی دیگر کسانی که اتهاماتی را متوجه این برنامه کرده اند نیز باید نسبت پیگیری های قانونی از سوی مراجع قضایی اقدام نمایند.

موفقیت های برنامه هایی مثل «خندوانه» به شدت در گروی اعتمادسازی میان گردانندگان و سازندگانش با مردم و مخاطبان آن دارد. اعتمادی که اگر دچار تزلزل شود، می تواند حتی بنیان سایر برنامه های این چنینی آسیب برساند. باید منتظر بود و دید که این قصه به کجا خواهد رسید. گرچه که این برنامه پیش از این هم به خاطر جناب خان مدتی درگیر حواشی شده بود که با حضور این عروسک در برنامه همه چیز منتفی شد.

بانی فیلم: «خندوانه» برنامه خوبی است. حیف است در میان این همه تولیدات بی در و پیکر «خندوانه» دچار آسیب شده و اصطلاحا «قاچ» بخورد!!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید