آموزش فنی و حرفه ای از سال 97 سه ساله می شود

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال استاندارد سازی آموزش‌ها هستیم، گفت: با سه ساله شدن آموزش فنی و حرفه‌ای از سال 97، سالانه یک میلیون نفر خروجی این رشته خواهند بود.

از روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان با تاکید بر اینکه هدف‌گذاری در آموزش و پرورش، اشتغال است، اظهار کرد: آموزش باید با نیاز بازار کار منطبق باشد از این رو برای برنامه‌ریزی در حوزه مهارت‌آموزی به شایستگی بازار کار و ‌بازخوردی که از دستگاه‌هایی همانند سازمان آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای و وزارت صنعت و معدن می‌گیریم، توجه می‌کنیم.
وی به آمار 34 درصدی دانش‌آموزان رشته‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش در آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: هدف ‌گذاری ما در برنامه ششم توسعه، رسیدن به آمار 50 درصد است و این آمار در کشورهای صنعتی همچون آلمان 75 درصد است و ما هنوز تا رسیدن به این نقطه فاصله زیادی داریم.
معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای رسیدن به هدف50 درصد هنرآموز، بودجه بیشتری نیاز است، افزود: هنرستان‌های قوی با قراردادهای مهم صنایع به وجود آمده‌اند، به عنوان مثال آلمان‌ها و روس‌ها زمانی که با ایران قرارداد بستند بر اساس نیاز، هنرستا‌ن‌هایی برای تربیت نیروی لازم تاسیس کردند.
زرافشان یادآورشد: در تمام قراردادهای صنعتی هنرستان‌ها باید مدنظر قرار گیرند و لازم است در شهرک‌های صنعتی، اتاق آموزش کاردانش داشته باشیم تا افراد در کارخانه ها آموزش ببینند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید