جگر کل وحشی در دست شکارچی

    کد خبر :321881

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر ازصدور حکم 9 سال زندان برای شکارچی سابقه ‌ دار سه راس کل وحشی در منطقه حفاظت شده پرور خبر داد.

عباس زارع در تشریح این خبر اظهار کرد: مامورین اجرایی پاسگاه محیط بانی رودبارک به دنبال شنیده شدن صدای تیر از حوالی روستای رودبارک، به سمت روستا عزیمت کرده و پس از کنترل نامحسوس منطقه یکی از متخلفین سابقه‌دار منطقه را دستگیر می‌کنند.

وی ادامه داد: ماموران مشاهده می‌کنند، یک دستگاه خودروی نیسان به منزل مظنون، مراجعه و در حوالی غروب، با بار چوب محل را به قصد خروج از منطقه ترک می‌کند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر گفت: در ادامه مراتب به اطلاع پاسگاه انتظامی فولادمحله رسیده و خودروی مظنونین، توسط عوامل کلانتری در روستای فولادمحله متوقف شده و در بازرسی از خودرو یک دست جگر سیاه مربوط به گونه کل وحشی کشف و ضبط می‌گردد که در این مرحله متخلف اصلی اعتراف می‌کند که مورد مکشوفه متعلق به وی بوده و لذا با هماهنگی با مقام قضایی راننده به همراه فرزند متخلف آزاد شده و مظنون اصلی به همراه مامورین کلانتری و محیط بانان منطقه جهت تحویل لاشه‌ها به سمت منزل وی عزیمت می‌کنند.

زارع افزود:بعد از مراجعت به منزل این متخلف و پس از هماهنگی با دادستان شهرستان و با توجه به در اختیار داشتن حکم بازرسی از منزل و در حضور عوامل کلانتری، بقایای 3 راس کل وحشی و 2 تله آهنی و تعدادی ادوات شکار و صید از منزل وی کشف و ضبط می‌گردد.

وی ادامه داد: پس از انجام مراحل قضایی این متهم با رای دادگاه و به جرم شکار غیرمجاز سه راس کل وحشی به 9 سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش ایسنا، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر در پایان از پیگیری و زحمات شبانه‌روزی محیط‌بانان و نیروی انتظامی و به خصوص دادستان و عوامل دادگستری شهرستان و قاضی پرونده‌ تقدیر کرد و گفت: دستگاه قضا در صدور احکام و برخورد با متخلفین مصرانه و دلسوزانه عمل کرده و پشتیبان محیط زیست و حیات وحش این منطقه هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید