پروژه نوسازی در کتابخانه پارک شهر متوقف شد

    کد خبر :32182

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: عملیات نوسازی و عمرانی در بنای کتابخانه تاریخی پارک شهر از عصر روز چهارشنبه (۱۷ خرداد) با حضور پرسنل یگان حفاظت و کارشناسان میراث فرهنگی تا ارائه توضیحات متوقف شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان تهران، رجبعلی خسروآبادی با بیان این‌که در حال حاضر عملیات عمرانی اجرا شده مغایر با مفاد مجوز صادره سال ۹۳  میراث فرهنگی استان تهران است که شامل استحکام‌بندی در ستون‌ها و بخش‌هایی از طبقه زیرین بنا بوده است، افزود : در مکاتبه مذکور صراحتا بر لزوم حفظ سقف‌ها اشاره شده بود که متاسفانه این نهاد بدون هماهنگی با معاونت میراث فرهنگی اقدام به عملیات نوسازی در ضلع شرقی این اثر کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران ادامه داد: عوامل اجرایی پروژه در بازدید کارشناسان اعلام کرده‌اند که این اقدامات به منظور استحکام بخشی در سازه صورت گرفته و قصد تغییر یا تخریب اسکلت قدیم بنا را نداشته‌اند که در هر صورت میراث فرهنگی مخالفت خود را با هرگونه عملیات عمرانی غیر کارشناسی در کتابخانه پارک شهر پیش از این اعلام داشته است.

وی بیان کرد: مجریان پروژه کتابخانه پارک شهر موظف هستند تا در اسرع وقت، طرح اجرایی خود را برای تصمیم‌گیری به اداره کل میراث فرهنگی استان اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، به دنبال انتشار خبر آغاز برخی تغییرات در کتابخانه پارک شهر تهران، مریم تاجیک، مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران علت تعطیلی کتابخانه مرکزی پارک شهر را بازسازی و مقام‌سازی ساختمان عنوان و تخریب آن را رد کرد.

او با تأکید بر این‌که برای حفظ معماری کتابخانه پارک شهر دیوارهای اطراف و سقف آن نگه داشته شده است، اظهار کرد: در داخل ساختمان بازسازی و مقاوم‌سازی را انجام می‌دهیم و این کار در پی، تیرها و ستون‌ها انجام می‌شود؛ در واقع غیر از نماهای بیرونی و کاشی‌ها، مقاوم‌سازی در حال انجام است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید