ویژگی جدید «آی او اس» برای اجتناب از دسترسی به اطلاعات کاربران

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ۱۵:۰۹
    کد خبر :321505

در آپدیت جدید سیستم عامل اپل ویژگی جدیدی به نام « حالت محدودیت یو اس بی» به کار گرفته شده که قابلیت دسترسی به اطلاعات کاربران از طریق یو اس بی را مسدود می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از ورج، آخرین آپدیت نرم افزاری آیفون به نیروهای پلیس اجازه نمی دهد بدون اجازه کاربر وارد دستگاه او شوند. در آپدیت۱۱.۴.۱iOS قابلیت «حالت محدودیت یو اس بی»(USB Restricted Mode) را عرضه کرده که از تجهیزات یو اس بی که به پورتLightningمتصل می شود، محافظت می کند.

این آپدیت در حالی عرضه شده که سازمان های مجری قانون در آمریکا با استفاده از فناوری GrayKey آیفون های قفل شده را رمزگشایی می کردند.

این قابلیت در بخش تنظیمات و زیرمجموعه Face ID & Passcode/ Touch ID & Passcode قرار گرفته است.

در آپدیت ۱۱.۴.۱ اپل توضیح داده شده تنظیمات یو اس بی براساس پیش فرض خاموش است. اگر کاربر به طور مداوم از تجهیزات یو اس بی استفاده نمی کند، باید به طور دستی این بخش را روشن کند. هنگامیکه بخش یو اس بی خاموش است، کاربر برای دسترسی به این بخش باید قفل دستگاه را باز کند.

هنگامیکه این قابلیت خاموش است اگر آیفون یا آی پد بیش از یک ساعت قفل باشد، iOS اجازه نمی دهد یو اس بی به دستگاه متصل شود.

البته کاربر هنوز می تواند موبایل یا تبلت خود را شارژ کند اما اطلاعات را نمی توان به وسیله پورت Lightning منتقل کرد. پیش بینی می شود این قابلیت در iOS ۱۲ نیز به کار گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید