رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور خبر داد

اعتراض معلمان به آزمون اعزام به خارج

    کد خبر :321353

رئیس مرکز امور بین‌الملل ومدارس خارج از کشور از تلاش این مرکز برای تدوین نظام واحد آموزشی بین‌المللی برای مدارس خارج از کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا کریمی در نشست وزیر آموزش و پرورش با کارکنان مرکز امور بین الملل ومدارس خارج از کشور اظهار کرد: پس از ۴۰ سال از انقلاب، هنوز نظام واحد آموزشی بین المللی برای آموزش مدارس خارج از کشور نداریم و این در حالی است که اکثر کشورهای دنیا و منطقه مانند ترکیه وعربستان دارای نظام آموزشی بین المللی هستند.

وی در ادامه افزود: تلاش می کنیم ضمن حرفه‌ای ساختن مرکز امور بین الملل مطالبات مدارس رانیز پاسخگو باشیم.

کریمی با اشاره به برگزاری آزمون اعزام به خارج معلمان گفت: با وجود همه تلاش‌ها برای استانداردسازی جذب معلمان موردنیاز، همچنان شاهد اعتراضاتی هستیم که البته این طبیعی است، زیرا حداکثر ۹۷۰ نفر می توانیم جذب کنیم در صورتی که بیش از ۱۷هزار و۳۰۰ نفر شرکت کننده داشتیم.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش افزود: موضوع اتباع خارجی را یکی از مسائل بسیارمهم عرصه بین المللی دانست که باید به آن پرداخته شود، جذب کودکان لازم التعلیم و ارائه آموزش های فراگیر از نقاط مثبت جمهوری اسلامی در موضوع اتباع خارجی در عرصه بین المللی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش پرورش، وی ادامه داد: تعاملات با سازمانهای بین المللی یک ضرورت است و تلاش ما بر تقویت این مهم است و در این راستا فراهم ساختن شرایط تسهیل در رفت وآمد مسولین آموزشی بین ما و برخی از کشور ها از جمله ترکیه و عراق است.

شایان ذکر است، در این دیدار تعدادی از کارکنان مرکز بین الملل مسائل و مشکلات حوزه خود را بیان کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید