اعتراف نیسان به دست‌کاری اطلاعات مصرف سوخت و آلایندگی محصولات

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۳۰
    کد خبر :321331

پس از رسوایی شرکت‌های ژاپنی از جمله سوبارو در دست‌کاری اطلاعات مربوط به آلایندگی گازهای خروجی و مصرف سوخت، نیسان هم به جعلی بودن داده‌های خود، اعتراف کرد.

نیسان رسما اعلام کرد که داده‌های آزمایش انتشار آلایندگی خودروهای این شرکت در تمام کارخانه‌های موجود در ژاپن، به جز کارخانه نیسان موتور در کیوشو، ساختگی است. از شهریور ماه ۱۳۹۵، زمانی که “عدم انطباق در روند بازرسی نهایی خودرو” کشف شد، خودروساز ژاپنی به طور جدی در حال انجام بررسی‌های جامعی برای انطباق کامل بخش‌های مختلف عملیاتی این شرکت است.

دو یافته کلیدی تحقیق تاکنون مربوط به دست‌کاری در کارآیی انتشار آلایندگی گازهای خروجی و آزمایش‌های مصرف سوخت است که در محیط آزمایشگاهی تعیین می‌شوند و همچنین ارائه گزارش بازرسی براساس مقادیر اندازه‌گیری جعلی است. در حال حاضر نتایج بازرسی‌ها به وزارت کشور، زیرساخت، حمل‌ونقل و گردشگری ژاپن گزارش شده است و نیسان همچنان از شرکت نیشیمورا و آساهی (شرکت حقوقی ژاپن)، برای انجام “تحقیق کامل و جامع” در این زمینه استفاده می‌کند.

تاکنون، خودروساز ژاپنی مشخص نکرده است که چه تعداد خودرو مشمول تغییر داده‌های مصرف سوخت و گازهای خروجی هستند، نیسان اعلام کرده است که تمام خودروها به جز مدل‌ GT-R، با استانداردهای ایمنی ژاپن مطابقت دارند. هنوز دلیل عدم حضور خودروهای اسپرت نیسان در میان این گزارش مشخص نیست.

نیسان وعده داده که همچنان بررسی جامع چارچوب‌ها، سازمان‌ها و فرآیندهای مربوط به تطابق قانونی را ادامه خواهد داد. این شرکت می‌گوید که اگر جزئیات بیش‌تری در این مورد پیدا شود، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

هفته گذشته و برخلاف اطلاعات قبلی، کارلوس گوسن شایعه ادغام رنو با نیسان را رد کرد و گفت که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. کارلوس گوسن در این مورد گفت:هر کدام از برندهای نیسان و میتسوبیشی بخواهند به طور کامل مالک یکی از شرکت‌های تابعه رنو شوند، هیچ شانسی برای موفقیت نخواهند داشت.

هنوز مشخص نیست که تغییر مواضع مدیران رنو در رابطه با رسوایی انتشار آلایندگی گازهای خروجی نیسان است یا خیر، اما انتظار می‌رود طی چند هفته آینده اخبار موثقی در این ارتباط منتشر شود. تقریبا دو ماه پیش نیز خبر اعتراف سوبارو به دست‌کاری اطلاعات آلایندگی محصولات در ژاپن، جنجال بسیاری در محافل خبری برپا کرد. چنین موضوعی آن‌قدر اهمیت داشت که مدیر عامل سوبارو نتوانست فشار رسانه‌ها را تحمل کند و از سمت خود استعفا داد. با توجه به این روند، باید ببینیم که مسئولان نیسان در آینده نزدیک چه موضعی اتخاذ خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید