بیمارستان‌های آماده افتتاح/ ماجرای واردات خودرو

    کد خبر :321288

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: این وزارتخانه به رغم مشکلات مالی دولت، پروژه های زیادی در دست احداث و تکمیل دارد تا بتواند خدمات بهداشتی و درمانی را بیش از پیش به مردم ارائه دهد.

دکتر ایرج حریرچی روز سه شنبه در نشست خبری، به تشریح مهم ترین رویدادها و اخبار حوزه سلامت در روزهای اخیر پرداخت.

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: وزارت بهداشت با وجود بعضی محدودیت های مالی با پشتیبانی دولت و مجلس، در حال انجام اقدامات بسیار گسترده عمرانی برای خدمت رسانی به مردم خصوصا در مناطق محروم ، با هدف گذاری ارائه خدمت به افراد با درآمد پایین و نیز، درآمد متوسط است.

وی افزود: ۱۶ پروژه بیمارستانی با ظرفیت ۱۴۶۳ تخت در ماه های اخیر افتتاح شده یا قابل افتتاح است. این ۱۶ پروژه بیمارستانی ۱۴۶ هزار مترمربع زیربنا دارند و ۷۳۱۵ میلیارد ریال هزینه احداث آنها بوده است.

حریرچی ادامه داد: تا یک سال دیگر یعنی تا پایان تیرماه ۱۳۹۸، تعداد ۴۵ پروژه بیمارستانی با ظرفیت ۶۰۲۳ تخت کل و با متراژ زیربنای ۵۲۱ هزار مترمربع و با عملکرد اعتباری بالغ بر ۳۰۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل و ان شاالله برای خدمت رسانی به مردم بهره برداری خواهد شد

وی گفت: ۱۹ کلینیک ویژه شامل محل ویزیت پزشک و آزمایشگاه و رادیولوژی و سایر امکانات سرپایی با وسعت ۲۷ هزار و ۵۹۲ متر نیز، در ماه های اخیر افتتاح شده و یا قابل افتتاح است و تا یک سال دیگر ۴۴ کلینیک ویژه شامل کلیه امکانات سرپایی با وسعت ۱۶۳ هزار و ۴۳۸ متر مربع به بهره برداری خواهد رسید.

حریرچی اظهارداشت: مجموع اعتبار هزینه شده برای این ۶۳ کلینیک ویژه ۴۷۷۶ میلیارد ریال است.

وی افزود: ارائه خدمات در تمام این مراکز با تعرفه دولتی و تحت پوشش بیمه و نظام ارجاع خواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت، ادامه داد: اصلاح سیستم تاسیسات زیربنایی در ۴۰۰ بیمارستان بالای ۱۰۰تختخوابی و با ظرفیت ۷۰ هزار و ۲۴۰ تخت و با اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد ریال در فاز اول در دست اجرا است.

حریرچی ادامه داد: در حوزه بهداشت، ۲۸۲ خانه بهداشت روستایی و ۷۲ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۱۹۱ محل زیست پزشک در مناطق محروم و دور افتاده، ۹۸ پایگاه سلامت شهری و ۶۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و سایر مراکز بهداشتی مجموعا با زیربنای ۱۵۵ هزار و ۴۰۰ متر مربع با هزینه کرد ۲۲۳۷ میلیارد ریال در ماه های اخیر به بهره برداری رسیده و یا قابل افتتاح است.

وی افزود: تا یک سال دیگر ۲۱۹۹ پروژه بهداشتی با زیر بنای ۴۵۱ هزار و ۳۰۰ متر مربع و اعتبار ۶۴۷۱ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید که شامل ۹۰۹ خانه بهداشت روستایی و ۱۸۲ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۵۹۸ محل زیست پزشک در مناطق محروم و دور افتاده، ۲۶۳ پایگاه سلامت شهری و ۱۹۵ مرکز خدمات جامع سلامت شهری است. سایر مراکز بهداشتی هم، شامل تسهیلات زایمان، آزمایشگاه، آموزشگاه بهورزی و مرکز مشاوره بیماری های رفتاری است.

حریرچی در ادامه به موضوع واردات خودرو توسط وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در خصوص موضوع عدم انتشار اسناد مربوط به وارادت خودرو، تمام اسناد مربوط به واردات آمبولانس، گواهی بازرسی واردات ۴۰۰ آمبولانس، گواهی ثبت و بقیه اسناد را در حال حاضر در این نشست به همراه دارم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در سیستم دولتی، ذیحسابی وجود دارد و اینطور نیست که قرارداد آمبولانس نوشته شود و تجهیزات دیگری وارد شود.

به گزارش مهر، وی افزود: در همه کشورها، آمبولانس به صورت یک خودرو شاسی تولید می شود و بعد روی آنها تجهیزات آمبولانس گذاشته می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید