ابتکار جالب Q-Plug برای گرم‌ کردن پیشرانه در زمستان

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۳۴
    کد خبر :321186

کیک‌استاتر از آغاز کمپین طرح یک مخترع خلاق کانادایی به نام گرم‌کن بلوک سیلندر پیشرانه خبر داده است که به راحتی نصب می‌شود و پس از گرم شدن نیز به طور خودکار جدا خواهد شد.

اگر شما در جایی زندگی می‌کنید که مردم زمستان‌ سردی را تجربه می‌کنند، پس احتمالا با سیستم گرمکن بلوک سیلندر پیشرانه در شب‌های بسیار سرد آشنایی دارید. البته، انجام چنین کاری دشوار است؛ برخی هم فراموش می‌کنند که پس از شروع به حرکت و گرم شدن پیشرانه، گرم‌کن را غیرفعال کنند. این‌جاست که گرم‌کن کیو-پلاگ (Q-Plug) وارد می‌شود.

گرم‌کن Q-Plug توسط کارآفرین کانادایی استرلینگ رابرتز ساخته شده است و شامل دو بخش متصل می‌شود؛ یکی از آن‌ها در یک سمت سیم گرم‌کن بلوک سیلندر قرار دارد، در حالی که دومی به انتهای دیگر سیم رابط وصل می‌شود و جریان برق را به گرم‌کن می‌دهد.

هنگامی که لازم باشد سیم گرم‌کن را به سیم رابط وصل کنید، دو انتهای کیو-پلاگ به سادگی در هم فشرده می‌شوند. در این حالت نیروی بسیار کمتری برای وصل کردن سیم گرم‌کن به رابط مورد نیاز است، که در مدل‌های معمولی نیروی زیادی می‌طلبد و با مشکل روبرو می‌شود. علاوه بر این، چون که قسمت نری گرم‌کن Q-Plug دارای گیره خاصی است، به راحتی در بخش مادگی وارد می شود و نیازی به چرخاندن هر دو طرف به سمت راست یا چپ نیست.

نکته دیگر این‌که اگر راننده فراموش کند گرم‌کن را پس از گرم‌ شدن پیشرانه از هم جدا کند، دو انتهای Q-Plug به راحتی از هم جدا خواهند شد؛ البته به نیرویی برابر با ۲.۳ کیلوگرم (۲۲ نیوتن) است تا از هم جدا شوند. در دو انتهای گرم‌کن کیو-پلاگ از LED‌هایی استفاده شده است که به راننده کمک می‌کند تا در شب به راحتی سیم رابط و گرم‌کن را پیدا کند. این LED‌ها همچنین با عبور جریان برق روشن می‌شوند و به راننده اعلام می‌کنند که گرم‌کن برق دریافت کرده است.

در حال حاضر کمپین گرم‌کن بلوک سیلندر پیشرانه Q-Plug در سایت کیک‌استارتر (Kickstarter) آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت حدود ۱۷ دلار در راه‌اندازی این طرح کاربردی سرمایه‌گذاری و مشارکت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید