افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در تهران

    کد خبر :321077

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق طی امروز (19 تیرماه) در تهران خبر داد.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز (۱۹ تیر) است، اظهار کرد: در برخی ساعات وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌ شرقی انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات امروز (۱۹ تیر) خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت، همچنین در طول روز بر غلظت آلاینده ازن به‌طور نسبی افزوده می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه این شرایط جوی طی فردا (۲۰ تیر) کمابیش ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: برای برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوبی -جنوب‌شرقی پیش‌بینی می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه براین اساس انتظار می‌رود تا فردا (۲۰ تیر) بر غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق به طور نسبی افزوده شود، گفت: دمای هوا در تهران تا روز آینده کاهش جزیی خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۵ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۸۵ در شرایط سالم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید