ربیعی با پس گرفتن قانون کار اعتمادسازی کرد

    کد خبر :32092

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور حیات کارگران را در گرو امنیت شغلی آنها دانست و گفت: همکاری و مساعدت وزیر کار و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی موجب شد تا بیمه‌های عمر و بازنشستگی به عنوان اصلی‌ترین دغدغه این افراد کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، اولیاء علی بیگی در نشست تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و سازمانهای مردم نهاد، گفت: آقای ربیعی با عمل به وعده خود در بازگشت اصلاحیه قانون کار اعتمادسازی مطلوبی در میان کارگران به وجود آورد.

وی از امنیت شغلی به عنوان یکی از دغدغه‌های جامعه کارگری یاد کرد که به حیات کارگران گره خورده و گفت: پیشرفت و توسعه اقتصاد در گروی امنیت شغلی نیروهای کار آن است که متاسفانه امروز مورد غفلت واقع شده است.

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه در دولت یازدهم هیچ تکلیف بدون پشتوانه‌ای به تامین اجتماعی تحمیل و ابلاغ نشد، ابزار امیدواری کرد: این اتفاق در طرح کارورزی وزارت کار نیز نیفتاد.

حمیدرضا سیفی ـ رییس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان تهران، نیز در ادامه این نشست با تاکید بر لزوم اصلاح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی گفت: تشکل های کارگری و کارفرمایی باید بر منابع سازمان تامین اجتماعی نظارت و در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های تامین اجتماعی هنوز به طور کامل اصلاح نشده است، ‌افزود: امروز شستا رها شده و لازم است مدیریت آن اصلاح شود.

به گفته سیفی سازمانها در صورت انجام هر کاری باید برنامه استراتژیک منظمی داشته باشند تا براساس آن بتوانند در چهار سال آینده حرکت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: در دولت دوازدهم تشکل‌های موازی شکل نگیرند و ساماندهی تشکل‌ها همچنان تداوم داشته باشد.

حسن کرباسی ـ رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی ایران، نیز با اشاره به آثار مثبت برجام در عرصه اشتغال بین‌المللی گفت: با توجه به موفقیتی که برجام داشته اشتغال بین المللی می‌تواند جایگاه مهمی در بسترسازی اشتغال داشته باشد.

وی از اعزام نیروی کار به ایرلند به عنوان اولین توافقنامه میان بخش خصوصی و دولت نام برد که با حمایت وزیر کار در دولت یازدهم به سرانجام رسیده است.

کرباسی در عین حال یکی از مشکلات کاریابی‌ها را عدم اعتماد به بخش خصوصی دانست و ابراز امیدواری کرد: همکاری و تعامل بیشتر دولت دوازدهم با بخش خصوصی در اعزام و تبادل نیروهای کار، توسعه مراودات میان کشورها و تبادل فرهنگها موثر واقع شود.

همچنین محمد کریمی ـ عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران، در این نشست با اشاره به نامگذاری امسال اظهار کرد: تولید و اشتغال از تعاون می‌گذرد و امیدواریم که دکتر روحانی کارهای ناتمام خود را در سال تولید و اشتغال به انجام برساند.

وی ابراز امیدواری کرد که وزارت تعاون در لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها با وزارت بازرگانی ادغام نشود، بلکه بهتر است یا به شکل یک وزارتخانه مستقل تفکیک شود یا در وضع موجود باقی بماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید