سناتور آمریکایی: چین در مذاکرات کره شمالی موش دوانی می‌کند

    کد خبر :320362

یک سناتور بانفوذ آمریکایی می گوید با شروع نبرد تجاری میان چین و آمریکا، پکن در حال «مانع تراشی» و به اصطلاح «موش دوانی» در مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ است.

به گزارش بازتاب از یونهاپ، ‘سناتور لیندسی گراهام’ که در کمیته خدمات مسلح فعالیت می کند از چین به عنوان نیرویی یاد کرده که در حال بیرون کشاندن کره شمالی از مذاکرات با آمریکا است.
وی اظهار کرده است چین برای گرفتن امتیاز از آمریکا در نبرد تجاری، دست به چنین کاری می زند.
چین در روزهای اخیر بارها اعلام کرده که از گفت و گوهای کره شمالی و آمریکا برای برقراری صلح دایمی در منطقه استقبال می کند با این وصف پس از شروع جنگ تجاری چین و آمریکا، این نگرانی هست که منازعات آنها به مسایل دیگر سیاسی از جمله کره شمالی و تایوان کشیده شود.
این سناتور جمهوریخواه در آمریکا گفت: تردیدی ندارم چین در تلاش است تا کره شمالی را از مذاکرات خارج کند چین در همه جا دست دارد و برای مذاکرات مانع تراشی می کند و در واقع ما با چین طرف هستیم.
یونهاپ می نویسد ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی با ‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق چین در ماه های گذشته چندین بار برای تدوین راهبرد خلع سلاح هسته ای دیدار کرده است.
گراهام گفته که اگر جای ترامپ رییس جمهوری آمریکا بود هرگز با چین مماشات نمی کرد کشوری که 500 میلیارد دلار کالا به آمریکا می فروشد و واشنگتن را فریب می دهد.
وی تاکید کرد: از قراین چنین بر می آید «چینی ها گول زنی می کنند» و در تجارت متقلب هستند و ترامپ می خواهد شکل همکاری اقتصادی با این کشور را تغییر دهد.
آخرین دور مذاکرات هسته ای کره شمالی و آمریکا روزهای جمعه و شنبه برگزار شد در حالی که ‘مایک پمپئو’ وزیر خارجه آمریکا ادعا می کند این مذاکرات موفق بوده است، پیونگ یانگ در بیانیه ای از زورگویی آمریکا در گفت و گوها ابراز تاسف کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید