افزایش زمان خدمت سربازی در امارات در سایه تبعات جنگ در یمن

    کد خبر :319852

در سایه حضور امارات در جنگ یمن امارات متحده عربی سن خدمت سربازی اجباری را برای شهروندان ذکوری که از دبیرستان فارغ التحصیل می‌شوند از ۱۲ ماه به ۱۶ ماه افزایش داد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش امارات با انتشار بیانیه‌ای در اواخر روز شنبه از افزایش مدت خدمت سربازی اجباری برای مردان در این کشور خبر داد.

در این بیانیه تصریح شد: ارتش امارات خدمت سربازی اجباری را یکی از موثرترین و مهمترین مسائل راهبردی با توجه به بازده‌های استراتژیک قابل انتظار آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی، ملی، اجتماعی و اقتصادی می‌داند.

امارات متحده عربی ابتدا در سال ۲۰۱۴ خدمت سربازی اجباری را برای مردان در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال در این کشور وضع کرد. با این حال طبق قانون این کشور کسانی که تحصیلات دبیرستان را به پایان نرسانده باشند می‌بایست دو سال خدمت سربازی اجباری انجام دهند.

این در حالی است که امارات به عنوان عضوی از ائتلاف متجاوز عربستان به یمن، در اقدامات نظامی در این کشور شریک است و همواره متحمل شکست‌هایی شده‌ و تاکنون نیروهایی را در این جنگ از دست داده است. امارات در عین حال به بهانه نگرانی درباره ایران اقدام به تقویت ارتش خود کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید