آتش به درختان پارک جنگلی سالار تپه بهشهر نرسید

    کد خبر :319233

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بهشهر از آتش سوزی در مساحت 7 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان در مجاورت پارک جنگلی سالارتپه خبر داد و گفت: آتش به طور کامل مهار شده است.

حسین سراج در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ساعت 11 صبح روز جمعه 15 تیر خبری مبنی بر آتش سوزی در پارک جنگلی سالار تپه بهشهر به سازمان آتش نشانی این شهرستان اعلام شد که بلافاصله ماموران آتش نشانی و منابع طبیعی برای اطفای حریق در منطقه حضور یافتند.

وی افزود: مرحله اول عملیات اطفای حریق از ساعت 11 تا 14 صورت گرفت که به دلیل شدت گرمای هوا و وزش باد دوباره در ساعت 15 آتش شعله ور شد و مرحله دوم اطفای حریق تا ساعت 21:30 ادامه پیدا کرد تا به طور کامل مهار شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بهشهر خاطرنشان کرد: به دلیل صعب العبور بودن منطقه و قابل دسترس نبودن برای خودروهای آتش نشانی، عملیات اطفای حریق به مدت 10 ساعت به طول انجامید. در این عملیات 6 دستگاه خودروی آتش نشانی شهرداری بهشهر و یک دستگاه خودروی آتش نشانی منابع طبیعی این شهرستان به کار گرفته شد و شهردار بهشهر و رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر در طی عملیات اطفای حریق حضور داشتند.

وی عنوان کرد: عملیات اطفای حریق در مساحتی حدود 7 هکتار از اراضی مزارع کشاورزی و باغی در مجاورت پارک جنگلی سالارتپه انجام شد که از این میان 3000 مترمربع عرصه جنگلی سالارتپه خسارت دید. در این آتش سوزی عمدتا پوشش گیاهی علفی طعمه حریق شد و به درختان پارک جنگلی سالار تپه آسیب جدی نرسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید