استاندار مازندران خبر داد:

بهره برداری از نیروگاه زباله سوز نوشهر در مهرماه

    کد خبر :319220

استاندار مازندران از بهره برداری نیروگاه زباله سوز نوشهر در مهر سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در کارگروه مدیریت پسماند مازندران در ساری اظهار کرد: هم اکنون طبق آمار روزانه حدود 3000 تن زباله در مناطق شهری و روستایی این استان تولید می شود که در پیک مسافرت های تابستانی و نوروزی تولید زباله استان تا 2 برابر افزایش می‌یابد.

وی، محصور کردن محل دفن زباله، سرو سامان دادن به حجم ورود و خروج زباله‌ها در محل دپو، افزایش پیشرفت فیزیکی طرح های فراوری در دست اجرا و جمع آوری شیرآبه و جلوگیری از انتشار آن به آب های زیرزمینی را از برنامه‌های اجرایی در این مدت دانست.

استاندار مازندران با اشاره به این که که طرح های در دست اجرا برای فرآوری زباله در اکثر شهرهای استان شامل ساری، نوشهرو تنکابن در دست اجراست یادآور شد: طبق گزارش شهرداری‌ها نیروگاه زباله سوز نوشهر تا مهرماه و ساری نیز تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

اسلامی به شهرداری ساری توصیه کرد:حدود 65 درصد از ماشین آلات نیروگاه زباله سوزش به استان حمل شده و لازم است تا با پیگیری هر چه سریع تر نسبت به انتقال مابقی تجهیزات زباله سوز به داخل کشور و نصب آن اقدام شود.

وی با بیان این که مسئولان پسماند در استانداری مازندران باید کارکرد شهرداری ها را در امور پسماند به صورت روزانه پیگیری کنند، تصریح کرد:باید طرح تفکیک زباله از منازل در تمام شهرهای این استان با نظارت فرمانداران اجرایی شود.

اسلامی با بیان این که ارزیابی عملکرد فرمانداران، بخشداران و حتی شهرداران نیز باید براساس کارکردشان در تفکیک زباله صورت گیرد خاطرنشان کرد:کم کاری هر یک از این مدیران شهری در ارزیابی عملکردشان تاثیرگذار است. در سال جاری باید تلاش شود تا با تکمیل طرح های نیمه تمام فرآوری زباله مشکل حدود 1400 تن از پسماند استان برطرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید