مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران توضیح داد

دریافت وجه اضافه، درصدر شکایات اولیاء از سرویس مدارس

    کد خبر :319201

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران گفت: بیشترین میزان شکایات اولیاء از سرویس مدارس به نرخ‌هایی باز می‌گردد که توسط پیمانکاران به اشکال متفاوتی از آنها اخذ شده است.

کامیاب صدری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عمده‌ترین مشکلات و شکایات مردمی از سرویس مدارس اظهار کرد: بیشترین شکایات مربوط به نرخ‌هایی است که در مدارس از سوی پیمانکاران سرویس مدرسه به شکل متفاوتی اخذ شده است.

وی افزود: در واقع مبالغ دریافت شده خارج از نرخ‌های اعلامی در جدول مصوب شورای شهر بابت سرویس مدارس بوده است.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران با بیان اینکه هر سال نرخ مصوب را در پایگاه اطلاع رسانی انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران قرار می‌دهیم و قابلیت دسترسی دارد اظهار کرد: شماره تماس‌هایی نیز جهت اعلام مشکلات و شکایات احتمالی اعلام کرده‌ایم و هرجا شکایتی شده مورد بررسی قرار گرفته است. برخی اولیاء مبنای محاسبه نرخ در شاخص‌های صفر تا ۵ و ۵ تا ۱۰ کیلومتر و … را نمی‌دانستند و ما برای برخی هزینه مسیرهای رفت و برگشت را محاسبه کردیم و سایر شرایط خودرو اعم از اینکه سرویس ون بوده یا شخصی بررسی کرده‌ایم و اگر حقی تضییع شده بود به فرد شاکی برگردانده شده است.

صدری ادامه داد: هرچند در مواردی حق با والدین بود که بررسی کرده و اعمال مقرارت شد، در مواردی هم والدین اطلاعات کافی نداشته و توجیه نبوده‌اند که ما واقعیت و شرایط را برایشان بازگو و اقناعشان کردیم. به عنوان مثال ممکن است مسیر پرترافیک بوده یا یک مسافر کمتر سوار شده و هزینه دانش آموز چهارم میان سه مسافر دیگر سرشکن شده باشد.

وی در ادامه به برخی دغدغه‌های موجود پیرامون سرویس مدارس از جمله مباحث امنیتی و ایمنی سرویس‌ها اشاره کرد و گفت: به دنبال نصب جی پی اس بر روی تمام خودروهای سرویس مدرسه هستیم که البته تا کنون ۳۰ درصد آن محقق شده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته باید تا پایان سال آتی به تمام خودروها تعمیم پیدا کند و دیگر خودرویی نداشته باشیم که به عنوان سرویس مدرسه فعالیت می‌کند اما جی پی اس ندارد. ما از طریق جی پی اس می‌توانیم مسیر حرکت خودرو را رصد کنیم.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران ادامه داد: یک دغدغه دیگر ایمنی خودروهاست که اقداماتی در این زمینه از سوی دستگاه‌های ذیربط در حال انجام است از جمله آنکه قرار است سند آسیب شناسی و ایمنی راه‌ها و حمل و نقل از سوی وزارت کشور و شورای عالی ایمنی راه‌های وزارت راه به دولت ارائه شود و دیگری مصوبه شورای شهر در خصوص ایمنی حمل و نقل دانش آموزان است که امیدواریم در نهایت به افزایش ایمنی حمل و نقل دانش آموزان در مسیر مدرسه تا خانه کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید