نوکیا X5 در تاریخ ۱۱ جولای معرفی خواهد شد

    کد خبر :319032

بعد از بازخورد‌های مثبت از سوی طرفداران گوشی‌های نوکیا از گوشی X6، اولین گوشی‌هوشمند دارای صفحه نمایش برش‌خورده شرکت HMD، اکنون شایعاتی به گوش می‌رسد که احتمالا در هفته آینده گوشی مشابهی رونمایی شود. از آنجاییکه گوشی نوکیا X6 به صورت انحصاری تنها در بازار‌ چین به فروش می‌رسید، انتظار می‌رود این مدل جدید برای عرضه در دیگر بازار‌های سراسر دنیا تدارک دیده شده باشد.

همچنین گوشی نوکیا X5 که به نام نوکیا X5 پلاس نیز شناخته می‌شود، به عنوان یک گوشی میان‌رده به طور رسمی در تاریخ ۱۱ جولای (حدود چهار روز دیگر) معرفی خواهد شد. به علاوه به نظر می‌رسد در چین مدلی ناشناخته از سری گوشی‌های نوکیا X قرار است عرضه شود، هر چند هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات آن منتشر نشده است ولی گفته می‌شود وضوح تصویر صفحه نمایش آن از گوشی نوکیا X6 پایین‌تر است.

بر همین اساس ادعا شده که پردازنده به کار رفته در گوشی نوکیا X5 برای کاهش قیمت و ارزان‌تر بودن آن، از ساخته‌های شرکت MediaTek است و خبری از اسنپ‌دراگون‌های دوست‌داشتنی شرکت کوالکام نخواهد بود. در هر صورت هنوز مشخص نیست که آیا HMD دو مدل نوکیا X5 خود را صرفا براساس نوع پردازنده رونمایی خواهد کرد یا خیر ؟

البته در همین بین اخباری نیز به گوش می‌رسد که شرکت HMD در حال آماده سازی یک گوشی پرچم‌دار با پردازنده اسنپ‌دارگون ۸۴۵ است. شایعات مبنی بر وجود نوکیا ۹ با صفحه نمایش برش خورده، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و قابلیت شارژ بی‌سیم منتشر شده که دوربین آن شبیه مدل لومیا طراحی شده (مانند تصویر زیر) و بخش پشتی آن شیشه‌ای خواهد بود.

از دیگر شایعاتی که مطرح شده است احتمال عرضه یک گوشی میان‌رده مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون ۷۱۰ کوالکام در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ (تابستان ۲۰۱۸) مدت کوتاهی پس از معرفی پرچم‌دار جدید HMD است ولی تاکنون هیچ‌گونه اطلاعات و اخبار جدید‌تری در این رابطه منتشر نشده و به جز پردازنده، دیگر مشخصات آن نامعلوم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید