هکرها از طریق اثر حرارتی انگشتان روی کیبورد پسورد کاربران را به سرقت می برند

    کد خبر :319015

در زمان تایپ با استفاده از کیبورد، گرمای بدن ما از طریق نوک انگشتان به دکمه ها منتقل می شود که این اثر حرارتی با استفاده از دوربین های مخصوص موجود در بازار تا سی ثانیه پس از برخورد انگشت و دکمه قابل ردیابی است.

حال محققان دانشگاه ایرواین کالیفرنیا طی پژوهشی نتیجه گرفته اند که امکان شناسایی دکمه های فشرده شده هنگام تایپ پسورد توسط هکرها وجود داشته و این افراد با محدود شدن کلیدها، راحت تر ترکیب کلمه عبور کاربر را کشف خواهند کرد.

بر اساس اظهارات پژوهشگران، اثر حرارتی بدن روی کیبورد به مرور زمان از بین می رود اما در این بین، بازه زمانی کوتاهی وجود دارد که طی آن می توان کلیدهای فشرده شده و حتی ترتیب فشردن آنها را با دقت مناسبی شناسایی کرد. این سبک حمله سایبری که بیشتر به فیلم های سینمایی شباهت دارد، با استفاده از کیبورد های مختلف و یک دوربین حرارتی با فاصله 60 سانتیمتری از دست کاربر، توسط تیم پژوهشی آزمایش شده و نتایج مشابهی به دست آمده است.

جالب است بدانید که دوربین به کار رفته در پژوهش مورد بحث ساخت شرکت «FLIR» بوده که ارزان ترین محصول آن به نام «FLIR One Pro» با قیمت 400 دلار، امکان اتصال مستقیم به تلفن های هوشمند را هم دارد.

طبق نتایج تحقیق، افرادی که هنگام تایپ تنها از نوک انگشتان خود استفاده می کنند، اثر حرارتی واضح تری را در اختیار هکرها قرار می دهند. اما قرار دادن بخش بیشتری از انگشتان روی کیبورد و استراحت دادن آنها روی کلیدهای مختلف، باعث ایجاد نویز حرارتی شده و هکرها را به دردسر می اندازد.

محققان دانشگاه ایرواین در پایان سه نتیجه اصلی آزمایش را این طور بیان کردند:

استفاده از کیبورد فیزیکی برای وارد کردن پسورد از آنچه تصور می شد ناامن تر است.
امکان حمله سایبری با استفاده از دوربین های حرارتی واقعی است.
زمان آن فرا رسیده که یا کیبوردها را کنار بگذاریم، یا از متدهای دیگری برای احراز هویت استفاده کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید