خطر بروز سالک در مناطق زلزله زده/تکذیب شیوع بیماری واگیر

    کد خبر :318950

نماینده تام الاختیار وزیربهداشت در مناطق زلزله زده، تنها چالش پیش روی سلامت مردم مناطق زلزله زده را خطر بروز سالک عنوان کرد.

دکتر طیب قدیمی، با عنوان این مطلب که برای مقابله با هرگونه مارگزیدگی و عقرب گزیدگی، از حشره کش ها و جونده کش ها برای دفع این موجودات در مناطق زلزله زده استفاده شده است، گفت: سرم های ضدمارگزیدگی و ضدعقرب گزیدگی نیز در مراکز بهداشت در این مناطق به میزان کافی یافت می شود.

وی با تاکید براینکه در مناطق زلزله زده کرمانشاه هیچگونه بیماری واگیرداری شیوع پیدا نکرده است، تصریح کرد: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت، به علاوه بیمارستان ها، درحال آماده باش هستند و درصورت بروز هرگونه مشکل یا بیماری تمهیدات لازم را انجام خواهند داد.

نماینده تام الاختیار وزیربهداشت در مناطق زلزله زده با بیان اینکه روند پیشرفت و توسعه خانه های بهداشت و همچنین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده طبق برنامه پیش بینی شده در جریان بوده و وضعیت مناسبی دارد، اظهارداشت: تنها مشکلی که در مناطق زلزله زده کرمانشاه چالش برانگیز بوده و خطر بروز سالک را فراهم می کند، جمع آوری نخاله های ساختمانی در روستاها است که شهرداری و بنیاد مسکن در این باره قول مساعد داده و همکاری های لازم را ارائه خواهند داد.

به گزارش مهر، قدیمی با اشاره به اینکه برای مقابله با هرگونه مارگزیدگی و عقرب گزیدگی، از حشره کش ها و جونده کش ها برای دفع این موجودات در مناطق زلزله زده استفاده شده است، گفت: سرم های ضدمارگزیدگی و ضدعقرب گزیدگی نیز در مراکز بهداشت در این مناطق به میزان کافی یافت می شود و مردم مناطق زلزله زده از حیث گزیدگی توسط موجودات موذی و گزنده در فصل تابستان در امان خواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید