مظاهری: عملکرد بوکسورهای ما در تایلند زنگ خطر را برای رقبای آسیایی به صدا در آورد/ امیدوارم دیدگاه‌ها به بوکس تغییر کند

  • ورزشی
  • شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۲۰
    کد خبر :318821

مربی تیم ملی بوکس گفت: عملکرد بوکسورهای ما در تایلند به گونه‌ای بود که زنگ خطر را برای بوکسورهای آسیایی به صدا در آورد.

علی مظاهری در خصوص تورنمنت بین‌المللی بوکس تایلند اظهار داشت: مسابقات تایلند با حضور 32 تیم برگزار شد که 3 تیم آن از کشور میزبان بودند. به غیر از تیم ایران و چند تیم دیگر نیز بقیه کشورها با ترکیب کامل 7 نفره در مسابقات حاضر شده بودند. بچه‌های ما نیز بعد از پشت سر گذاشتن تورنمنت سنگین مغولستان در این تورنمنت شرکت کردند و ما اصلا انتظار چنین عملکرد خوبی را از آنها نداشتیم.

وی تصریح کرد: امید احمدی‌صفا در این مسابقات عالی بود و چهار مسابقه بسیار خوب را از خود به نمایش گذاشت. در دیدار نهایی نیز او عملکرد خوبی مقابل حریف اندونزیایی خود داشت و حتی داوران می‌توانستند او را برنده این مسابقه اعلام کنند اما اینگونه نشد. همانطور که اعلام کردم بعد از تورنمنت مغولستان ما برای کسب نتیجه و مدال طلا در این مسابقات حاضر نشده بودیم و مهم این بود که بچه‌ها کارهای مدنظر کادرفنی را در داخل رینگ انجام بدهند.

مربی تیم ملی بوکس عنوان کرد: کاظم‌زاده نیز در تایلند ابتدا از سد بوکسور ژاپنی گذاشت و در ادامه مقابل تایلند و قزاقستان به برتری دست یافت تا حریف بوکسور کره‌ای در دیدار نهایی باشد. در دیدار نهایی نیز روند مسابقه 50-50 بود اما اینجا نیز مافیای داوری حریف کره‌ای را به عنوان نفر برتر انتخاب کرد. شاهین موسوی نیز بعد از برتری مقابل نماینده سنگاپور در ادامه از سد بوکسور قزاقستانی گذشت اما با وجود قطعی شدن مدال برنزش نتوانست به دلیل مصدومیت در ادامه مسابقات حضور داشته باشد.

مظاهری با ابراز رضایت از عملکرد بوکسورهای تیم ملی گفت: در مجموع عملکرد بوکسورهای ما در این مسابقات خیلی خوب بود و برای اولین بار توانستیم مقابل سه بوکسور قزاقستان به برتری دست پیدا کنیم. پیروزی مقابل بوکسورهای صاحب‌نام ژاپن و تایلند واقعا سخت است اماعملکرد بازیکنان ما در این مسابقات فراتر از برنامه‌های کادرفنی بود.

وی با اعلام پنجمی تیم بوکس ایران در مسابقات تایلند گفت: در این مسابقات تایلند با استفاده از 21 بوکسور به مقام قهرمانی دست یافت. مغولستان، فیلیپین و کره‌جنوبی نیز با ترکیب کامل در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند. ما نیز با حضور چهار بوکسور که 3 نفر آنها مدنظر ما برای حضور در بازی‌های آسیایی هستند و روی آنها برنامه‌ریزی کردیم به مقام پنجم رسید. ما با کسب دو نقره و یک برنز بالاتر از قزاقستان، ژاپن، اندونزی و چین تایپه در این جایگاه قرار گرفتیم.

مربی تیم ملی بوکس در خصوص برنامه‌های آینده تیم ملی بوکس خاطرنشان کرد: قرار پس از بازگشت به ایران شرایط را برای برگزاری یک اردوی مشترک با تیم‌های آذربایجان یا ترکیه فراهم کنیم. امیدوارم با فراهم شدن این اردوی مشترک با قدرت خود را برای بازی‌های آسیایی اعلام کنیم. عملکرد بوکسورهای ما در تایلند به گونه‌ای بود که زنگ خطر را برای بوکسورهای آسیایی به صدا در آورد.

به گزارش تسنیم ،مظاهری یادآور شد: در گذشته همیشه بوکسورهای سنگین وزن ما موفق به کسب مدال می‌شدند اما با فرصتی که در اختیار احمدی‌صفا قرار گرفت، این بوکسور 49 کیلویی در سه تورنمنت اخیر به دیدار نهایی راه یافته است. در گذشته به دلایل مختلف احمدی‌صفا اجازه حضور در اردوی تیم ملی را پیدا نمی‌کرد اما کادرفنی جدید تیم ملی به او میدان داد و احمدی ‌صفا نیز به خوبی جواب کادرفنی را داده است.

مظاهری در خصوص شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی تصریح کرد: واقعا کار در بازی‌های آسیایی سخت است اما نیم نگاهی به مدال داریم. بوکسورهای ما با تمام توان در حال جنگیدن است تا در بازی‌های آسیایی موفق باشند. این در شرایطی است که رسیدگی به بوکس به نسبت سایر رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی کمتر است اما عزم خود را جزم کردیم تا در جاکارتا به گونه‌ای ظاهر شویم تا توجه بیشتری به فدراسیون بوکس شود. امیدوارم دیدگاه‌ها نسبت به بوکس تغییر کند و این مهم نیز با عملکرد خود بچه‌ها حاصل خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید