قاهره خواهان حمایت اروپایی ها است

    کد خبر :318735

وزیر خارجه مصر که در اتریش بسر می برد در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد که قاهره در انتظار حمایت های اروپا در خصوص ورود مهاجران به این کشور است.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه دی پرسه، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات اتریش راهی این کشور شده با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۵ میلیون مهاجر و پناهجو در مصر حضور دارند، گفت: حضور این تعداد از مهاجران برای ما هزینه های سنگینی در بر دارد. در چنین شرایطی ما نیازمند کمک و حمایت بوده و از اتحادیه اروپا می خواهیم تا در این زمینه به ما یاری رساند.

وزیر خارجه مصر با بیان اینکه اروپا باید برای خشکاندن ریشه های مهاجرت های غیرقانونی راهکار اصولی در پیش گرفته و به اجرا در آورد، تاکید کرد: کنترل آمد و شد مهاجران غیرقانونی می تواند به ثبات در خاورمیانه نیز کمک کرده و سبب ترمیم و بهبود شرایط اقتصادی در کشورهای مقصد شود.

شکری همچنین در خصوص تصمیم اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر ساخت کمپ پناهجویان در محدوده آفریقا گفت: اروپا تاکنون در این باره توضیحات لازم را ارائه نداده است. اینکه راه اندازی چنین کمپی در مرزهای آفریقایی چه منافعی برای کشورهای آفریقایی به ارمغان می آورد؟ شاید ارائه توضیحات لازم و تشریح موقعیت های آتی بتواند در این باره کمک کننده باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید