واکنش به سخنان برخی نمایندگان درباره ترمیم کابینه

  • سیاسی
  • شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۲۴
    کد خبر :318558

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: رئیس جمهور از کانال‌های مختلف مسائل مربوط به مجلس را شنیده است و در جریان کامل قضیه قرار دارد بنابراین اگر صلاح بداند برای ترمیم کابینه تصمیم می‌گیرد.
حسینعلی امیری درباره شکل گیری سونامی استیضاح ها و کلید خوردن استیضاح وزرای اقتصاد، کار، نفت، کشور و صنعت در مجلس به خبرآنلاین گفت: خیر، نمی توان اسمش را سونامی استیضاح گذاشت، مجلس به دلیل وظیفه نظارتی‌ حق سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص دارد.

وی با بیان اینکه مطرح شدن بحث استیضاح موضوع عجیب و غریبی نیست افزود: مواردی که مطرح می شود، آقایان وزرا می روند توضیح و پاسخ می دهند و نمایندگان نیز قانع می شوند بنابراین مسئله فوق العاده ای را در حال حاضر نمی بینم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره پیام برخی نمایندگان خطاب به رئیس جمهور و تأکید آنها بر ترمیم کابینه، اظهار کرد: ما روزانه مشروح مذاکرات مجلس را پیاده و برای بخش های مختلف دولت می فرستیم. پیام هایی هم که نمایندگان به شخص رئیس جمهور دارند، من به آقای رئیس جمهور منتقل می کنم. اگر هم در موضوعی نیاز باشد، اعضای دولت در جریان قرار گیرند یا در دولت تصمیم گیری شود، موضوع را در صحن دولت مطرح می کنم.

وی درباره خط و نشان برخی نمایندگان برای دولت و اعلام اینکه اگر آقای روحانی اقدام به اصلاح کابینه نکند مجلس دست به کار می شود، افزود: شخص آقای رئیس جمهور می تواند درباره ترمیم کابینه و تغییر ترکیب دولت تصمیم بگیرد. رئیس جمهور در ابتدای دولت فهرست وزرای پیشنهادی را به مجلس می دهد اما از آن طرف اگر نیاز به ترمیم کابینه باشد به موجب قانون اساسی رئیس جمهور تصمیم گیرنده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مسائل به رئیس جمهور گفته شده است، اظهار کرد: آقای رئیس جمهور از طریق رسانه ها، معاون پارلمانی و اعضای دولت و کانال های مختلف مسائل مربوط به مجلس را شنیده است و در جریان کامل قضیه قرار دارد بنابراین اگر صلاح بداند برای ترمیم کابینه تصمیم می گیرد.

امیری تأکید کرد: قانون اساسی اختیارات تمام و کمال درباره ترمیم کابینه را به شخص رئیس جمهور داده چون رئیس جمهور تشخیص می دهد با چه کسانی، با چه ویژگی ها و با چه توانمندی هایی می تواند کار کند تا روحیه مسئولیت پذیری جمعی در کابینه حفظ و مشاهده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید