از مردم به خاطر سوءتدبیرهای دولت خجالت می‌کشم

    کد خبر :318476

عضو فراکسیون امید می‌گوید به خاطر سوءتدبیرهای اقتصادی دولت، از مردم خجالت می‌کشد.

به گزارش کیهان، محمدرضا بادامچی نماینده تهران با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس با حضور برخی اعضای اقتصادی دولت اظهار داشت: ما همه این مشکلات اقتصادی را به دولت گفتیم؛ اما نماینده اختیاری بیش از این ندارد و نمی‌تواند بیش از این در اجرائیات دخالت کند. ما فقط می‌توانیم جلوی زیاده‌خواهی‌های این‌ها را در همین حد بگیریم.
وی در پاسخ به این‌که تاکنون و در این دو سال چقدر توانسته‌اید اوضاع را کنترل کنید، گفت: این را شما باید بگویید. قدرت ما در همین حد است. ما به عنوان نماینده مجلس جلوی موکلان خودمان خجالت‌زده هستیم و نمی‌توانیم کاری کنیم. آنچه وظیفه نماینده است، وضع مقررات، پیگیری مطالبات و این دست موارد است که ما این کارها را انجام می‌دهیم؛ اما مشکل اینجاست که وزیر و مدیران اقتصادی ازجمله رئیس بانک مرکزی کوتاهی کرده و نمی‌توانند اوضاع را سامان دهند. این درحالی است که وضع ما اینقدرها هم بد نبود!
وی در ادامه یادآور شد: مشکلات کنونی ما، مدیریتی و ضعف مدیریتی است. باید گفت، مشکل از آنجایی شروع شد که این‌ها آمدند یکباره نرخ سود سپرده را از 20 درصد به 10 درصد رساندند، حال آنکه برنامه‌ریزی برای آن نداشتند. دولت باید نخست چاله‌ای حفر و مسیرهای سرمایه‌گذاری را پیدا می‌کرد و پس از آن نرخ سود بانکی را کاهش می‌داد؛ اما آنها بدون برنامه‌ریزی، نرخ سود سپرده را کاهش دادند. مردم هم پول خود را بیرون کشیدند و این پول به بازارهای دیگر مثل مسکن، سکه و ارز سرازیر شد و پول سرگردان برای کشور دردسرساز شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید