فردا؛ آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده بهار

    کد خبر :318323

فردا شنبه ۱۶ تیر، آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار است و ارایه اظهارنامه و پرداخت مالیات از طریق سامانه اینترنتی قابل انجام است.
در چند سال اخیر مالیات بر ارزش افزوده، به انواع مالیات‌هایی که در نظام مالیاتی کشور دریافت می‌شود اضافه شده است. اما برای درک بهتر مفهوم این نوع مالیات، بهتر است ابتدا بدانیم ارزش افزوده در این فانون به چه معناست.

به گزارش نامه نیوز، ارزش افزوده، تفاوت بین ارزش کالا و خدمات فروخته شده با ارزش کالا و خدمات خریداری شده است. مالیات بر ارزش افزوده، مالیاتی است که خریدار هنگام خرید کالا یا خدمات، باید به فروشنده بپردازد و فروشنده کالا و خدمات، این مالیات را در زمان‌های معینی به دولت پرداخت می‌کند.

در حال حاضر، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بر اساس خود اظهاری است و مودیان باید در پایان هر سه ماه، فرم اظهارنامه خود را از طریق سامانه یکپارچه مالیات بر ارزش افزوده به آدرس www.evat.ir ثبت کنند.

قبوض مربوط به پرداخت مالیات از طریق این وب سایت صادر و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و پس از پرداخت مالیات به صورت اتوماتیک اظهارنامه تایید نهایی می‌شود. در چند سال گذشته با توجه به تمدید اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا زمان لازم الاجراء شدن قانون جدید در سال ۹۷، نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات عمومی در سال جاری نیز کماکان ۹ درصد است.

کارشناسان حوزه مالیاتی می‌گویند مردم باید بدانند شهر با پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اداره می‌شود و اگر به دنبال شهری آباد هستند باید با پرداخت عوارض و مالیات، مشارکت بیشتری به عنوان شهروند داشته باشند، چون ۳ درصد از مالیات بر ارزش افزوده برای آبادانی شهر‌ها هزینه می‌شود.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار را اعلام کرد و گفت: ۱۶ تیرماه، آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار ۹۷ است.

محمد مسیحی با بیان اینکه مطابق قانون، مودیان مالیاتی مکلفند اظهارنامه هر دوره مالیاتی را حداکثر ظرف ۱۵ روز بعد از پایان هر دوره تسلیم و مالیات متعلق را پرداخت نمایند، گفت: بر این اساس آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار، ۱۵ تیرماه است، اما از آنجا که ۱۵تیرماه با روز جمعه (تعطیل رسمی) مصادف شده، لذا مودیان محترم تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۶ تیرماه، مهلت دارند اظهارنامه مربوط به دوره بهار را ارایه و مالیات متعلقه را پرداخت کنند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه جهت تسهیل امور مودیان، ساعات حضور کلیه کارکنان بخش مالیات بر ارزش افزوده در روز شنبه مورخ ۱۶ تیرماه از ابتدای وقت اداری لغایت ساعت ۱۸ خواهد بود، توصیه کرد: مودیان محترم به منظور تسریع در انجام کار، تکالیف قانونی خود را به روز‌های پایانی این مهلت موکول نکنند.

وی تاکید کرد: مودیان محترم مالیات بر ارزش افزوده می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی WWW.EVAT.IR نسبت به ارایه اظهارنامه و پرداخت مالیات اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید