جنجال در اعتماد ملی ؛ جلسه انتخاب “حضرتی” رسمیت نداشت

  • سیاسی
  • جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ۱۶:۲۱
    کد خبر :318315

عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی جزئیات جلسه امروز شورای مرکزی حزب اعتماد ملی را تشریح کرد و گفت این جلسه فاقد مشروعیت بود.
قربانعلی قائمی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، درباره تصمیم امروز شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و انتخاب الیاس حضرتی به عنوان قائم مقام این حزب اظهار داشت: کار جمعی و تشکیلاتی که به بحث کار حزبی می‌رسد، تابع قواعد و مقررات خودش است و هیچ حزبی بدون مرامنامه نمی‌تواند دوام پیدا کند.

وی افزود: آنچه در اعتماد ملی اتفاق افتاده یک گسست است که بخشی از آن بدلیل نبود دبیرکل اجتناب ناپذیر است و بخشی بخاطر نابسامانی است که برخی که در حزب که هیچ جایگاهی ندارند، به خودشان حق می‌دهند نقش آفرینی کنند.

قائمی با بیان اینکه “من فکر می‌کنم بیش از آنکه در درون حزب و درون ساختار حزب دچار مشکل باشیم، فشارهای پیدا و پنهان بیرونی ما را متاثر کرده و کسانی که تصمیم‌گیر هستند و تصمیم‌گیری می‌کنند نگاهی به بیرون حزب دارند”، تصریح کرد: امروز ما به‌عنوان مجموعه اعضای حزب در تهران که نقش آفرینی ما در گذشته بر هیچکسی پنهان نیست، اثری در تصمیمات اخیر نداشتیم

دبیر حزب اعتماد ملی در تهران تاکید کرد: نباید یک عده که حضورشان در شورای مرکزی به یک بار و دوبار می‌رسد، با خواهش و التماس وارد جلسات کرده و برای افراد فعال حزب تعیین تکلیف کنند. من به عنوان عضو اعتماد ملی از روند جریانات اخیر گله‌مند هستم و امیدوارم دوستان به رای اعضا تمکین کنند و خودشان را دستاویز کسانی نکنند که عضویت در شورای مرکزی را به گروگان گرفتند. بارها نشان دادند هیچ تعلقی به نگاه حزب اعتماد نداشته و ندارند و امروز فقط امضای آنها می‌تواند مسیر را برای آینده تغییر دهد.

وی با بیان اینکه “آینده حزب، آینده روشنی نیست و امروز اگر قدردان آقای منتجب‌نیا نباشیم نمی‌دانم قدردان چه کسانی خواهیم بود”، خاطرنشان کرد: آقای منتجب‌نیا صراحتا و کتبا اعلام کردند 22 تیرماه جلسه شورای مرکزی تشکیل می‌شود و آقایانی که ساختار رسمی را برنمی‌تابند به عجله این جلسه را با تمام توان و امکانات در 15 تیر شکل دادند و امروز قائم مقام دبیرکل را کنار گذاشتند.

قائمی در پاسخ به این پرسش که آیا جلسه امروز اعتماد ملی رسمیت داشت یا خیر، اظهار کرد: خیر رسمیت نداشت. البته آنها ادعا دارند که دبیرکل وظایفش را به شورای مرکزی تفویض کرده است که حرف غلطی است. به دلیل اینکه شورای مرکزی دبیرکل را انتخاب می‌کند و دبیرکل نمی‌تواند برای شورای مرکزی تعیین تکلیف کند. شورای مرکزی می‌تواند فردی را به عنوان دبیرکل انتخاب کند. یک معجونی از این مطالب را کسانی که مدعی کار حقوقی هستند و از کمترین مسائل حقوقی هم اطلاع ندارند به هم می‌بافند تا نتیجه بگیرند.

دبیر حزب اعتماد ملی در تهران در پایان گفت: وزارت محترم کشور و کمیسیون ماده 10 احزاب باید وارد این موضوع شود و یک بار برای همیشه مشکلات را در حزب برطرف کند.

به گزارش تسنیم، الیاس حضرتی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و نماینده مردم تهران، امروز(15تیرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اعلام کرد که وی به‌عنوان قائم مقام دبیرکل این حزب انتخاب شده است.

دومین کنگره اعتماد ملی در تاریخ 4 خرداد برگزار شد که در بخش دوم این کنگره، بین برخی اعضای حزب اختلافاتی رخ داد و به درگیری منتهی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید