ویندوز بهترین ابزار برای هکرهاست

    کد خبر :31818

یک کارشناس فناوری اطلاعات معتقد است از مهم‌ترین عواملی که باعث ایجاد آلودگی‌های ویروسی در سیستم‌ها می‌شود، استفاده از ویندوزهای غیر اصلی است و توصیه می‌کند سازمان‌های مهم حداقل در لایه سرور از ویندوزهای اورجینال استفاده کنند.

گلمر بحری با اشاره به لزوم استفاده از ویندوزهای اورجینال در سازمان‌های مهم گفت: در کشور ما متاسفانه ما برای مسائلی که اهمیت زیادی دارد هیچ سرمایه‌گذاری و هزینه‌ای نمی‌کنیم و سازمان‌های اساسی زیادی در کشور وجود دارد که غالبا از ویندوزهای کرک استفاده می‌کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، وی در ادامه با بیان اینکه آسیب‌پذیری‌های زیادی هستند که از ویندوز ناشی می‌شوند، اظهار کرد: اگر ویندوزها آپدیت بود، دردسرهای این چنینی پدید نمی‌آمد و دستگاه‌ها آلوده نمی‌شدند. حتی در سازمان‌های حیاتی ما موضوع را جدی نمی‌گیریم. البته در حال حاضر ‌خیلی افراد از آنتی‌ویروس اورجینال استفاد می‌کنند اما درباره ویندوز متاسفانه هنوز این فرهنگ وجود ندارد.

این کارشناس عضور سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران خاطرنشان کرد: توصیه ما این است که سازمان‌ها حداقل در لایه سرور از ویندوزهای اورجینال استفاده کنند و آن را همیشه آپدیت نگه دارند. قضیه آپدیت کردن ویندوز اهمیت زیادی دارد. همان‌طور که کسانی که ویندوزهای خود را آپدیت نکرده بودند احتمال آلودگی به باج‌افزار واناکریپت را افزایش دادند.

بحری با بیان اینکه اگرچه ویندوز قابلیت آپدیت خودکار دارد اما الزاما همه از این قابلیت استفاده نمی‌کنند، افزود: حجم آپدیت‌ها بالاست و ممکن است در سازمان‌ها نیز استراتژی آپدیت خودکار را نداشته باشد. همچنین همیشه ابتدا یک ویروس وارد می‌شود که بعدا متوجه می‌شوند و برای آن آنتی‌ویروس و یا نسخه اصلاحیه ارائه می‌دهند. همان‌طور که  باج‌افزار جدید هم ابتدا آلودگی‌هایی ایجادشده بود و سپس مایکروسافت برای آن پچ نوشت. اما در نهایت ویندوزهایی که اورجینال نیستند راه برای باج افزار باز کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید