شیوع مصرف موادمخدر در خوزستان بالاتر از میانگین کشوری است

    کد خبر :318110

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس آخرین شیوع شناسی انجام شده، مصرف موادمخدر در استان خوزستان نسبت به دیگر استان‌های کشور بیشتر است.
فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: بر اساس آخرین شیوع شناسی انجام شده، مصرف موادمخدر در استان خوزستان نسبت به دیگر استان‌های کشور بیشتر است.

وی در ادامه تصریح کرد: ترتیب سایر استان‌های کشور بر اساس آخرین شیوع شناسی انجام شده شامل استان گلستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، مرکزی، فارس، کرمانشاه، لرستان و استان سیستان و بلوچستان است و به گفته محققان میزان مصرف موادمخدر بالاتر از میزان میانگین کشوری است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: موضوع پیشگیری و مداخله به هنگام در جلوگیری از وقوع انواع آسیب‌های اجتماعی و به ویژه آسیب اعتیاد از اهمیت بالایی برخوردار است و بهزیستی اقدامات خود را بیشتر در حوزه پیشگیری از اعتیاد و پس از آن در حوزه‌های دیگر متمرکز کرده است.

اجرای طرح جدید پیمایش آسیب‌های اجتماعی در کشور
عباسی با اشاره به افزایش فعالیت سامانه خط ملی مشاوره اعتیاد در سال جاری تاکید کرد: افرادی که در ساعات مختلف نیازمند دریافت مشاوره و راهنمایی در موضوعات مختلف در حوزه اعتیاد هستند، می‌توانند با تماس با سامانه خط ملی مشاوره اعتیاد از راهنمایی مشاوران متخصص پشت خطوط بهره‌مند شوند.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر بیشترین تماس گیرندگان با سامانه ملی مشاوره اعتیاد شامل افرادی است که در خانواده آن‌ها فرد معتادی حضور دارد و برای دریافت راهنمایی و کمک‌های تخصصی از مشاوران این سامانه با آن تماس می‌گیرند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: رصد آسیب‌های اجتماعی مختلف از طریق اجرای طرح پیمایشی جدید در کشور در حال اجرا است و این پیمایش شیوع شناسی مبحث اعتیاد را نیز در برمی‌گیرد و به شرط موافقت مسئولان نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید