برند جدید با همکاری چری و جگوار لندرور، معرفی می‌شود

  • خودرو
  • جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ۹:۰۰
    کد خبر :318041

گروه خودروسازی بریتانیایی جگوار لندرور پس از امضای قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک با چری در سال ۲۰۱۲، قصد دارد در راستای استراتژی فروش جهانی خود برند جدیدی با همکاری چری ایجاد کند.

شرکت جگوار لندرور (Jaguar Land Rover) و چری اتو (Chery Auto) چین که پیش از این شریک سرمایه‌گذاری مشترک به شمار می‌روند، برنامه‌هایی برای ایجاد یک برند جدید تجاری دارند. این حرکت بخش مهمی از استراتژی فروش جهانی میان دو شریک خواهد بود که توسط خودروساز بریتانیایی ارائه شده است و با هدف افزایش قابل توجه حضور خود در چین، به عنوان بزرگترین بازار خودرو در جهان انجام می‌شود.

تصور می‌شود که برند پیشنهادی جدید، مشابه لینک اند کو (Lynk & Co) باشد که در سال ۲۰۱۶ توسط جیلی چین و با همکاری ولوو راه‌اندازی شد. بر اساس گزارش رسانه‌های چین، برند جدید جگوار لندرور و چری محصولات خود را در کلاس خودروهای سایز متوسط عرضه می‌کند و تاکید زیادی بر تولید خودروی الکتریکی و سیستم اتصال خودرو خواهد داشت.

در حالی که جزئیات طرح جگوار لندرور و چری برای راه‌اندازی برند تجاری جدید هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، کارشناسان صنایع خودروسازی چین ادعا می‌کنند که تغییرات اخیر مدیریتی در شرکت چری می‌تواند عامل اساسی برای تغییر جامع در عملیات مشترک سرمایه‌گذاری بین دو طرف باشد. طرح سرمایه‌گذاری مشترک بین گروه خودروسازی جگوار لندرور و چری در سال ۲۰۱۲ آغاز شد.

البته شایعات زیادی درباره‌ی تصمیم جگوار لندرور وجود دارد؛ بسیاری از کارشناسان این طرح را در راستای تلاش گروه خودروسازی JLR برای احیای برند رُور (Rover) ارزیابی می‌کنند. برند رُور در گذشته قصد داشت خودروی سالون Rover 55 را در کشورهای متعددی روانه بازار کند اما با توجه به برخی مشکلات، هیچ گاه به مرحله تولید نرسید. با توجه به محبوبیت کلاس سالون در چین، این کشور می‌تواند به عنوان مکانی برای احیای برند مرده رُور عمل کند.

یکی از مقامات رسمی گروه خودروسازی جگوار لندرور در تماس با نشریه اتوکار از عزم جدی این شرکت برای ایجاد برند تجاری جدید با همکاری چری خبر داد. با این حال او اشاره کرد که پس از شروع آهسته در زمینه توافق سرمایه‌گذاری مشترک، جگوار لندرور اکنون چهار مدل خودرو در کشور چین تولید می‌کند. این محصولات عبارتند از : رنج‌رور ایووک، لندرور دیسکاوری، جگوار XEL و XFL. علاوه بر این برنامه‌هایی برای تولید شاسی‌بلند جگوار E-Pace در چین نیز اعلام شده است.

سخنگوی گروه خودروسازی جگوار لندرور گفت:

جگوار لندرور صاحب برند تجاری Rover است، بنابراین بروزرسانی آن به طور مرتب برای حفظ این برند خوب خواهد بود. هنوز نمی‌توان در مورد بازسازی و احیای این برند سخن گفت. در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید هیچ محصولی و تحت هیچ برندی نداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید