رئیس بدنام آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا استعفاء داد

    کد خبر :317987

رئیس «آژانس حفاظت از محیط زیست» آمریکا به دلیل رسوایی اخلاقی و مالی روز جمعه از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از وبگاه خبری هیل، «اسکات پروئت» پس از ماهها بحث و مجادله بر سر چگونگی هزینه کَرد بودجه، سوء رفتار و سوء مدیریت وی در آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA)، روز جمعه از ریاست این آژانس فدرال استعفاء داد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در یک پیام توئیتری با تأیید خبر کناره گیری پروئت، اعلام کرد که استعفای وی را پذیرفته است.

در این پیام توئیتری، ترامپ از خدمات برجسته وی در مقام مدیر این آژانس قدردانی کرد.

وی همچنین گفت که «آندرو ویلر» معاون کنونی آژانس حفاظت از محیط زیست، جانشین پروئت خواهد شد.

گفتنی است که پروئت در هفته جاری با اتهامات فزاینده ای از جمله دستکاری و ایجاد تغییر در تقویم داخلی آژانس بدون اطلاع رسانی عمومی، مواجه شد.

افزون بر این، ظرف ماههای گذشته پروئت به دلیل رسوایی های جنجالی بر سر نحوه هزینه کَرد پول مالیات دهندگان برای مسافرتها و مسائل امنیتی خود، روابط نزدیکش با لابی گران و صنایع، و سوء استفاده از منابع دولتی و همچنین کارکنان در جهت منافع شخصی خود، از سوی اعضای دو حزب در معرض اِخراج قرار داشت.

اداره رسیدگی به امور پولی و مالی دولت آمریکا نیز در ماه آوریل پروئت را به دلیل ساخت یک اتاقک مجهز به عایق صدا با قیمتی بالغ بر ۴۳ هزار دلار در دفتر کار خود- که هدف از ساخت آن ایجاد خلوتگاهی برای تماسهای شخصی وی بود- به زیاده روی در هزینه کرَد بودجه کنگره گناهکار شناخته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید