عواید مالی رونالدو برای یوونتوس؛ از درآمدزایی ۵۰ میلیون یورویی در سال تا تبلیغ برای فِراری!

  • ورزشی
  • جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۳۸
    کد خبر :317967

با وجود هزینه سنگینی که جذب رونالدو برای بانوی پیر خواهد داشت، واقعیت این است که جذب او برای قهرمان ایتالیا منافع مالی هنگفتی دارد.

این روزها تیتر روی جلد اکثر نشریات معتبر اروپایی، مربوط به خبر انتقال کریستیانو رونالدو به یوونتوس است، انتقالی که روی دست یووه رقمی نزدیک به 100 میلیون یورو هزینه می‌گذارد، ضمن اینکه بانوی پیر باید به او سالانه 60 میلیون یورو حقوق بدهد که با کسر مالیات به 30 میلیون یورو می‌رسد. پرداخت چنین حقوقی برای بانوی پیر سخت به نظر می‌رسد، اما یک کارشناس اقتصادی در اروپا معتقد است که قهرمان ایتالیا از جذب رونالدو درآمدی به مراتب بیشتر از حقوقی که به او می‌دهد، خواهد داشت.

در حال حاضر پرداخت 100 میلیون یوروی رقم انتقال رونالدو به کهکشانی‌‌ها دغدغه اصلی یوونتوس نیست بلکه حقوق اوست. در فصل گذشته و کلاً تاریخ یوونتوس گونسالو ایگواین، پردرآمدترین بازیکن بوده و این مهاجم آرژانتینی نزدیک به 9 میلیون یورو حقوق می‌گیرد اما یوونتوس حالا باید بیش از سه برابر این رقم را برای رونالدو کنار بگذارد که پرداخت چنین مبلغی در تاریخ باشگاه و سری A بی‌سابقه است. این موضوع اما باز هم یووه را از خرید رونالدو منصرف نخواهد کرد.

میکل‌انجلو ورنا، کارشناس اقتصادی ایتالیا در این خصوص به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: با شرایط فعلی، یوونتوس از محل فروش تولیدات و خدماتی که برند این باشگاه روی آن قرار دارد، 19 میلیون یورو در سال درآمد دارد اما رقمی که باشگاه‌هایی مانند منچستریونایتد، رئال مادرید و بارسلونا از این بخش دارند، 4 یا 5 برابر است. پس باشگاه باید در این زمینه پیشرفت کند و ورود رونالدو می‌تواند نشانه‌ای از رخ دادن این اتفاق باشد. اگر یوونتوس بخواهد به رونالدو 60 میلیون یورو حقوق ناخالص پرداخت کند، 50 میلیون یورو در سال درآمدش از محل فروش محصولاتش افزایش پیدا خواهد کرد.»

از زمانی که بحث انتقال رونالدو به یوونتوس مطرح شده، سهام این باشگاه در عرض سه روز 22 درصد افزایش پیدا کرده است و طبق ادعای مؤسسه «کالچو و فیانتزا» این بدان معناست که ارزش باشگاه از 665 میلیون یورو به 825 میلیون یورو رسیده است.

به گزارش تسنیم ،در همین حال گفته می‌شود که دیگر شرکت‌های تحت مالکیت خانواده آنیلی (مالک باشگاه یوونتوس) قرار است در پرداخت حقوق رونالدو به باشگاه کمک کنند. اِکسور، شرکت مادر و کنترل کننده دیگر شرکت‌های تحت مالکیت خانواده آنیلی از جمله کارخانجات خودرو سازی فراری، فیات و جیپ قرار است پرداخت بخشی از حقوق رونالدو را متقبل شود.

رونالدو علاقه فراوانی به خودروهای لوکس نشان داده و کلکسیونی از آنها را هم در اختیار دارد و طبق ادعای شبکه‌های سوله 24، همین موضوع سبب شده است که شرکت فراری برای استفاده از این ستاره پرتغالی به عنوان یک چهره تبلیغاتی در سراسر جهان برنامه ریزی کند و به این ترتیب بخشی از درآمد او در ایتالیا هم می‌تواند از این محل تأمین شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید