جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله: ما از موضع درست رئیس جمهور حمایت و پشتیبانی می کنیم

  • سیاسی
  • جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳
    کد خبر :317809

کوثری درباره حمایت سردار سلیمانی از موضع رئیس جمهور گفت: هر مسئولی موضع گیری دقیقی براساس سیاست های کلان نظام انجام دهد قطعا و یقینا مورد حمایت قرار می گیرد.

به گزارش نامه نیوز: ایران و آمریکا در یک پیچ تاریخی هستند. آمریکایی ها نظامات بین المللی را به سخره گرفتند و با زبان جبر و تهدید می خواهند تمام معادلات جهانی را به نفع خود بازتعریف کنند. در مقابل سایر کشور به ظاهر از این رویکرد آمریکا انتقاد می کنند اما جرأت آنکه دست به اقدام متقابل بزنند ندارد. ایران تنها کشوری است که صریح و آشکار از حقوق خود دفاع می کند و حاضر نیست در استیفای حق، یک قدم به عقب بردارد. حسن روحانی در سفری که به سوئیس داشت پیام محکمی به اظهارات ترامپ داد که این موضع مورد حمایت حاج قاسم سلیمانی قرار گرفت. بر همین اساس با محمداسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله گفتگو کردیم.

سردار حاج قاسم سلیمانی در نامه ای از موضع رئیس جمهور که اعلام کرد «اگر نفتی از ایران صادر نشود تضمینی برای صدور نفت از منطقه وجود ندارد» تقدیر و تشکر کرد. این نامه را چه طور ارزیابی می کنید؟

رئیس جمهور آمریکا گفته بود «ما دنبال این هستیم که نگذاریم حتی یک قطره نفت از ایران صادر شود»، در مقابل رئیس جمهور ما موضعگیری بسیار دقیقی داشت، بر اساس همین موضعگیری سردار سلیمانی نامه نوشت چون مسئولیت برون مرزی را بر عهده دارد. معتقدم سردار سلیمانی عکس العمل حمایتی دقیق و به جایی را نشان داد تا به رئیس جمهور بی منطق آمریکا بگوید «اگر شما بلوف سیاسی می زنید، ما پشت سر این موضع رئیس جمهورمان هستیم و حمایت می کنیم و اگر آمریکا نگذارد که ایران نفت صادر کند، همان طور که رئیس جمهور ما گفت از هیچ کشوری نباید نفت صادر شود» بنابراین سردار سلیمانی می خواست نشان دهد که این حرف و موضعگیری رئیس جمهورمان پشتوانه دارد و در نهایت این مسئله را با صراحت مطرح کردند و تشکر کردند که به جا و به موقع بود.

شما انتظار چنین موضعگیری را از آقای روحانی داشتید؟

بالاخره هر مسئولی موضع گیری دقیقی براساس سیاست های کلان نظام انجام دهد قطعا و یقینا مورد حمایت قرار می گیرد.

یعنی شما نیز از این موضع آقای روحانی خوش تان آمد و پسندید؟

قطعا همین طور است. این طور نیست که بگوییم «اگر رئیس جمهور و هر کس دیگری موضع گیری درست کرد ما عکس العمل حمایتی نشان نمی دهیم». ما حمایت و پشتیبانی می کنیم و به دشمنان نشان می دهیم که در یک جهت و راستا و ید واحده هستیم.

در این روزها بعضی ها می خواهند سپاه و دولت را مقابل همدیگر نشان دهند، پاسخ شما چیست؟

کسانی که این طوری فکر می کنند قطعا سرشان در آخور بیگانه ها است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید