۱۶ میلیارد دلار نفت ۳ ماهه فروختیم

    کد خبر :317800

سخنگوی دولت از درآمد بیش از ۱۶ میلیارد دلاری صادرات نفت در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت با تاکید بر اینکه کشور در شرایط حساسی به‌سر می‌برد و مردم باید داوری کنند که امروز وقتی کشور در معرض تهدید قرار گرفته آیا قصوری از سوی مسئولان رخ داده است افزود: دولت دوازدهم به‌دنبال ماموریت خود در دولت یازدهم در تلاش است تا محدودیت‌های کشور را کاهش دهد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه توافق برجام با هدف شکستن دیوار تحریم و باز‌کردن دوراز‌ه‌های نوین برای توسعه اقتصادی کشور منعقد شده بود اعلام کرد: برخی از کشور‌ها در این توافق‌نامه از روز‌های نخست در اجرای تعهدات خود بد‌عهدی را در پیش گرفتند.

نوبخت با تاکید بر اینکه همه دنیا بر این امر واقف هستند که کشور بدعهد در این توافق‌نامه آمریکاست و امروز تمامی دنیا این کشور را دولتی منفور می‌دانند گفت: صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، هفته گذشته اعلام کرد که رشد اقتصادی ایران در چهار سال گذشته فراتر از متوسط منطقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه این امر محصول تلاش جمعی است و در سه ماهه نخست امسال پیش‌بینی فروش 2 میلیون 410 هزار بشکه نفت به قیمت 55 دلار در قانون بودجه تصویب شده بود بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال دولت موفق شد فروش 2 میلیون و 550 هزار بشکه با قیمت بیش از 71 دلار را ثبت کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه 74 درصد درآمدهای نفتی کشور در سه ماهه نخست امسال افزایش داشته و 21 درصد صادرات کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد مواجه بوده است اظهار داشت: در حال حاضر مشکلات و شرایط خاصی برای کشور ایجاد شده است.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه مسئولان در این شرایط باید به تکالیف خود آگاه باشند خاطرنشان کرد: دولت و ملت باید در مقابل زیاد‌ه‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی کنند و اگر کشور به یک مذاکره جدید ورود کند هرگز از سوی آیندگان بخشیده نمی‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید