آقای ترامپ، نفت ۱۰۰ دلار بشود تقصیر شماست

    کد خبر :317791

نماینده ایران در اوپک گفت، به دلیل اختلالات ناشی از اقدامات ترامپ در عرضه نفت، قیمت هر بشکه نفت به زودی به ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، نماینده ایران در اوپک گفت، به دلیل اختلالات ناشی از اقدامات ترامپ در عرضه نفت، قیمت هر بشکه نفت به زودی به 100 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

ترامپ بار دیگر اوپک را به بالا بردن قیمت نفت متهم کرده و از متحدان آمریکا نظیر عربستان خواسته که اگر می خواهند واشنگتن به حمایت از آنها در مقابل ایران ادامه دهد، نفت بیشتری تولید کنند.

ایران، سومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک با تحریم های آمریکا در زمینه صادرات نفت مواجه است.

حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک گفت ترامپ زمانی که مانع از دسترسی ایران به بازارهای جهانی می شود و بازار را به «گروگان عربستان و روسیه» تبدیل می کرد، که تمایل چندانی به کاهش قیمت ها ندارند، «باید این وضعیت را پیش بینی می کرد.»

کاظم پور افزود: «مسئولیت پرداخت قیمت های غیرضروری برای نفت توسط تمام مصرف کنندگان جهان به ویژه در جایگاه های عرضه سوخت در آمریکا تنها بر عهده ترامپ است و این در حالی است که قیمت هنوز به بالای 100 دلار نرسیده است.»

ایران تهدید کرده که به تلافی هرگونه اقدام خصمانه دولت آمریکا، جلوی صادرات نفت از طریق تنگه هرمز را خواهد گرفت.

کاظم پور در این باره گفت: «ما همسایه ایم و همسایه خواهیم ماند. ما می دانیم که می توانیم و ما باید با یکدیگر زندگی کنیم. کسی نمی خواهد شما (آقای ترامپ) از کسی مراقبت کنید… آقای ترامپ شما از زمان روی کار آمدن در حال مقابله با همه (جهان) هستید.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید