روسیه: مدرکی بر حمایت ایران از طالبان در دست نیست

    کد خبر :317768

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به مقاله روزنامه تایمز درباره آموزش نیروهای طالبان در ایران گفت: هیچ مدرکی مبنی بر آموزش نیروهای طالبان توسط ایران در خاک این کشور وجود ندارد.
ماریا زاخارووا یادآورشد: یکبار دیگر تاکید می کنیم این نخستین باری نیست که رسانه های غربی و به ویژه انگلیس چنین اتهام های بی اساسی را درباره حمایت از طالبان مطرح می کنند.
وی تاکید کرد: در چنین گزارش هایی معمولا هیچ گونه شواهد و مدارکی مطرح نمی شود و منابع آنها که به طور سنتی با شک و شبهه همراه است نیروهای امنیتی و «افسانه ای» افغان هستند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: این اتهام ها نه تنها علیه ایران بلکه بعضا علیه روسیه و دیگر کشورها نیز مطرح می شوند.
به عقیده سخنگوی وزارت خارجه روسیه، لندن با این سم پاشی ها سعی دارد توجه جامعه جهانی را از شکست ناتو در نتیجه حضور بیش از 16 ساله اش در افغانستان دور کرده و خروج آمریکا را از برجام به این شکست ربط دهد.
وی ادامه داد: معتقدیم انتشار چنین خبرهایی به ایجاد فضای اعتماد و درک متقابل بین دولت ها و سیاسیونی که به دنبال حل بحران افغانستان هستند کمک نمی کند.
به گزارش ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای، طرح اتهام هایی از سوی برخی رسانه‌های غربی مبنی بر ارائه آموزش ‌های نظامی توسط ایران به نیروهای طالبان را به شدت تکذیب کرد.
این اطلاعیه افزود که تروریسم و افراط ‌گرایی تهدیدی مشترک برای همه کشورهای منطقه به حساب می آید و تلاش و همکاری جمعی برای مقابله با چنین تهدیدی یک ضرورت اجتناب ‌ناپذیر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید