تمدید توافقنامه همکاری انرژی بین ایران و اتریش

    کد خبر :317674

امیر حسین زمانی نیا، معاونت امور بین‌الملل وزارت نفت که به همراه دکتر روحانی و هیاتی بلندپایه از روز دوشنبه به سوئیس و اتریش سفر کرده است در تشریح دستاوردهای این سفر در حوزه انرژی گفت: توافقنامه همکاری در زمینه انرژی بین وزارت نفت ایران و وزارت انرژی و توسعه پایدار اتریش داریم و این توافقنامه در زمینه همکاری های نفتی، همکاری های آموزشی وهمکاری در زمینه سرمایه گذاری در مسائل انرژی های جایگزین تمدید شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، معاونت امور بین‌الملل وزارت نفت در ادامه به مذاکرات انجام شده برای تجارت نفت اشاره کرد و گفت: این مذاکرات از آخرین اجلاس اوپک بین وزیر نفت ایران و رئیس اوپک شروع شده و در اتریش نیز ادامه دارد.

زمانی نیا در خصوص مباحثی که در خصوص صادرات گاز از ایران به کشورهای اروپایی مطرح شده است نیز گفت: اتریش در نظر دارد تا از حاشیه خزر و از ایران به اروپا گاز صادر شود و صحبت هایی در این خصوص انجام شده است و ایران نیز علاقه مند است. در کمیته مشترک انرژی درباره مساله گاز و اتحادیه اروپا هم صحبت شده است. در مجموع علاوه بر مسائل انرژی های جایگزین و افزایش بهره وری انرژی در ایران، مسائل تجاری مربوط به گاز و نفت هم با اتریش مذاکره داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید