اطلاعاتی در مورد پناهندگی سیاسی «نواز شریف» در انگلیس نداریم

    کد خبر :317647

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که در مورد پناهندگی سیاسی نخست وزیر سابق این کشور در انگلیس، اطلاعاتی ندارد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه پاکستان، «محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که اطلاعاتی در مورد پناهندگی سیاسی نواز شریف نخست وزیر سابق این کشور به کشور انگلیس، نداریم.

لازم به ذکر است که نخست وزیر سابق پاکستان چندی پیش به دلیل فساد مالی در دادگاه عالی پاکستان محکوم و رد صلاحیت شد. شریف و خانواده وی هم اکنون به دلیل بیماری شدید «کلثوم نواز» همسر وی که در بیمارستانی در لندن تحت مداوا است، در انگلیس به سر می برند.

گفتنی است که چندی پیش روزنامه دیلی میل انگلیس در گزارشی فاش کرد که نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان و خانواده‌اش دارای یک امپراتوری از املاک در شهر لندن انگلیس هستند.

این نشریه نوشت که خانواده نواز شریف با استفاده از پول‌های کثیف دست‌کم ۲۱ ملک در انگلیس خریده که اکثر آنها در مرکز لندن از جمله در می‌فیر، «چلسی» و «بلگراویا» هستند و مجموع ارزش آنها دست‌کم ۳۲ میلیون پوند برآورد شده است.

قیصل در ادامه افزود که اسلام آباد از روند مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان حمایت می کند اما باید گفت که کشانیدن طالبان بر سر میز مذاکرات با دولت افغانستان صرفا وظیفه پاکستان نیست.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در ادامه گفت که اسلام آباد بارها اعلام کرده است که حامی ساز و کارهای سیاسی برای حل مسئله افغانستان است و از اقدامات «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان نیز در این راستا حمایت می کند.

وی ضمن تاکید بر این که مسئله افغانستان از طریق نظامی قابل حل نیست، گفت که امیدواریم طالبان از موقعیت به وجود آمده برای حضور بر سر میز مذاکرات استفاده کند.

فیصل با اشاره به سفر «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی اعلام کرد که آمریکا اقدامات پاکستان در جهت حصار کشی مرزهای خود با افغانستان را مثمر ثمر خواند و این اقدام اسلام آباد را ستود.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پایان طی اظهاراتی در مورد مسئله کشمیر گفت که طی یک هفته گذشته ۷ تن به دلیل ظلم و ستم نیروهای هندی در این ایالت کشته شده اند؛ ما ضمن درخواست از جامعه جهانی برای توجه به ظلم حاکم در کشمیر از هند میخواهیم تا از قوانین جهانی مربوط به حقوق بشر در کشمیر پاسداری کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید