رهایی یک محیط‌بان دربند از چوبه دار

    کد خبر :317563

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: بعد از ۴ سال تلاش و پیگیری و همراهی دوستداران و فعالان محیط زیست و مردم، وطن نوروزی، محیط‌بان دربند از قصاص رها شد.

سعید محمودی با قدردانی از خانواده‌‌ی متوفا که با رافت اسلامی، از حق خود گذشت کرده است، گفت: طی چهارسال گذشته، تلاش‌های زیادی برای کسب رضایت و بخشش از خانواده متوفی، توسط این اداره و با همکاری صمیمانه و ارزشمند فعالان محیط زیست و با وساطت ریش سفیدان و بزرگان ایل انجام شد که خوشبختانه اولیای دم گذشت کردند و امروز این محیط بان به آغوش خانواده خود بازگشت‌.

محمودی یادآور شد: تلاشی که برای رهایی وطن نوروزی انجام شد، فقط برای نجات جان یک محیط‌ بان نبود که برای تمام محیط بانان در سراسر کشور که با سختی فراوان و بر اساس انجام وظیفه سازمانی، به منظور صیانت از انفال الهی تلاش می‌کنند، امید بخش خواهد بود و خوشبختانه خانواده فهیم متوفی به درک عمیق این مهم رسیده بودند که هیچ خصومت شخصی دردرگیری بین محیط بان و شکارچی وجود نداشته است.

او ابراز امیدواری کرد با فرهنگ‌سازی و آموزش به شکارچیان و محیط‌بانان نه تنها شاهد هیچ نوع درگیری نباشیم که همگی با عشق و آگاهی در عرصه حفاظت از محیط زیست هم دوش و همگام از طبیعتی که متعلق به همگان است، حراست کنیم.

محمودی با بیان اینکه تا امروز شاهد شهادت 120 محیطبان در سراسر کشور بوده‌ایم، تاکید کرد که فرهنگ مهربانی باید در بخش‌های مختلف تسری یابد.

مدیرکل محیط زیست فارس، از مردم و دوستداران محیط زیست و مشارکت کنندگان در تامین وجه المصالحه خصوصا بهمن ایزدی؛ مدیرعامل گنجه پشتیبان زیست‌بوم و ابراهیم کارنامی مدیرکل اسبق محیط زیست فارس قدردانی کرد.

وطن نوروزی ١٨‌سال محیط‌بان قیر وکارزین استان فارس بوده که در مرداد ماه سال ٩٣ او و محیط‌بانان همراهش متوجه حضور شکارچیان در منطقه شدند و ماجرا به درگیری کشیده و یک شکارچی، ناخواسته‌ کشته می‌شود.

وطن نوروزی نهایتا به قصاص محکوم شده که پس از 4 سال زندان با شفقت و صبوری خانواده متوفی از حصر و بند اعدام رها شد‌.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید