رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

ایجاد مراکز حمایت‌های اجتماعی و روانی از معتادان بهبود یافته

    کد خبر :317461

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:ما در سال ۹۶ برای اشتغال بهبودیافتگان ۷۶۰۰ نفر را مشغول به کار کردیم که اولویت سازمان بهزیستی در سال ۹۷ نیز همین کار است.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی امروز ۱۴ تیرماه در بازدید از مرکز درمان اعتیاد معتادین متجاهر خلق‌آباد، اظهار کرد: حلقه‌های مبارزه علمی، تخصصی و ارائه راهکارها از هم گسسته بود و به صورت به‌هم‌پیوسته، فرایندمحور و پایدار نبود. امروز در برنامه ششم شاهد هستیم که این ارتباط منطقی ایجاد شده و با تاکیدی که مقام معظم رهبری داشتند، اولویت را به پیشگیری داده و تمام کارها، برنامه‌ها و اقدامات خود را برای اثربخشی بیشتر به توسعه اقدامات پیشگیرانه معطوف کردیم.

وی با بیان اینکه «یک حلقه دیگر، اقدامات صیانت و حمایت‌های اجتماعی و روانی و ایجاد فرصت‌های شغلی است»، عنوان کرد: ما در سال ۹۷ چند برنامه علمی را در دست اجرا داریم. یکی از این برنامه‌ها استقرار ۱۵ تا ۲۰ مرکز صیانت اجتماعی و حمایت‌های اجتماعی و روانی است که در تهران پایلوت می‌شود و قصد داریم که به ۱۱ استان دیگر نیز تعمیم دهیم. مدیریت موردی برای پایش نیز مورد دیگری بوده که بدین معنی است که این افراد از این مرکز که خارج شوند، کجا رفته و کار خواهند کرد.

محسنی بندپی افزود: برنامه این است که سه هزار نفر از افرادی که در این مراکز بهبود پیدا کرده و پاک می‌شوند، رصد کنیم و مورد حمایت قرار دهیم تا شرایطی فراهم شود که علاوه‌بر تداوم کافی، زمینه اجتماع‌پذیرشدن این افراد را در جامعه فراهم کنیم. این اقدامات تخصصی برگرفته از آخرین دستاوردهای علمی دنیا در کاهش مصرف مواد مخدر است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: ما در سال ۹۷، در ۵۰۰ محله‌ای که در ۱۱ استان شناسایی کردیم، با کمک تیم‌های اجتماع‌محور که از خود محلی‌ها هستند، مشغول به کار می‌شوند. پذیرفته شده که ما الگوی دادگاه درمان‌مدار را در کشور نهادینه کنیم یعنی نگاهمان به افرادی که در دام این معضل قرار گرفتند، از مجرم‌بودن به بیمارنگریستن تغییر جهت داده شود که در حال توسعه است.

وی ادامه داد: ما در سال ۹۶ برای اشتغال بهبودیافتگان ۷۶۰۰ نفر را مشغول به کار کردیم. اولویت سازمان بهزیستی در سال ۹۷ نیز همین کار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید