BAC؛ اولین خودروساز جهان در مبارزه با تغییرات اقلیمی

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ ۹:۱۶
    کد خبر :317406

شرکت BAC انگلستان اولین خودروسازی است که با همکاری بنیاد پوزئیدون در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیمی و حمایت از برنامه ترسیب کربن همکاری می‌کند.

شرکت خودروسازی بریگز اتوموتیو کمپانی (BAC) از خودروی تک سرنشین مونو (Mono) رونمایی کرد که این خودروساز بریتانیایی را به عنوان اولین سازنده دارای تاثیر مثبت بر شرایط آب‌وهوایی معرفی می‌کند. این بدان معنی است که خودروساز بندر لیورپول، در حال حاضر به حذف دی‌اکسیدکربن بیش‌تر از جو زمین کمک می‌کند. به منظور دستیابی به این هدف، شرکت BAC با بنیاد پوزئیدون (Poseidon) همکاری می‌کند؛ این بنیاد به افراد، سازمان‌ها و دولت‌ها امکان می‌دهد تا با حمایت از پروژه‌های حفاظت از جنگل‌ها، تولید کربن خود را متعادل سازند.

ایان بریگز، بنیانگذار و مدیر طراحی BAC گفت:ما بسیار خوشحالیم که با بنیاد پوزئیدون همکاری کنیم و این گام مهمی در جهت تبدیل شدن به یک خودروساز با تاثیر مثبت بر آب‌وهوا خواهد بود. ما قبلا اقداماتی در این زمینه انجام داده‌ایم که باعث کاهش تولید آلاینده‌های کربنی می‌شود؛ از طریق زنجیره تأمین ما در بریتانیا و با استفاده از مواد سبک‌وزن و موادی با درجه کیفیت بالاتر، همکاری با بنیاد پوزئیدون به ما اجازه می‌دهد تا از محیط زیست خود بیش‌تر محافظت کنیم. در شرکت خودروسازی BAC، ما کاملا متعهد به پذیرش و استفاده از فناوری جدید و اختصاص دادن وقت خود به طراحی و توسعه محصولات بیش‌تری با قابلیت سازگاری با محیط زیست هستیم. با گذشت زمان، BAC در جهت تولید محصولاتی با قابلیت تاثیرگذاری مثبت بر محيط زيست و حرکت به سمت طراحی نمونه‌های بيش‌تر در دنيای خودرو کار خواهد کرد.

واقعیت این است که BAC اولین خودروسازی است که به پروژه‌ی حذف کربن از محیط زیست خدمت می‌کند. این شرکت با تولید محصولات نوآورانه و گذر از مرزهای دانش چندان بیگانه نیست و پیش از این اولین رینگ‌های ترکیبی کامپوزیت-کربن و پنل‌های بدنه ساخته شده از ماده نوآورانه گرافن را به دنیا عرضه کرده است.

جو اندرسون شهردار بندر لیورپول، برنامه‌های زیادی برای کاهش ۳۵ درصدی انتشار آلاینده‌های کربنی تا سال ۲۰۲۰ دارد. اندرسون که از خبر تولید خودروی مونو BAC خوشحال بود، در این زمینه گفت:

بدون شک این رویکرد، تاثیر انقلابی بر صنعت خودرو خواهد داشت و بار دیگر پیشتازی شهر لیورپول را در استفاده از فناوری‌های پیشرفته و عزم جدی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی مورد تاکید قرار می‌دهد. ما کاملا به حمایت از شرکت‌های خصوصی با ایده‌های واقعی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی متعهد هستیم و امیدواریم که این همکاری نوآورانه بین شرکت خودروسازی BAC و بنیاد پوزئیدون، بتواند در اهداف خود به موفقیت دست پیدا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید