فرصت‌های نظام اسلامی در حماقت دشمنان

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ ۹:۳۱
    کد خبر :317101

رسانه‌های امریکایی و صهیونیستی مدعی شدند که در پی حوادث اخیر بهترین استراتژی برای فشار بر ایران، بهره‌برداری از «جو نارضایتی موجود» در ایران است.

«عباس حاجی نجار» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

روز چهارشنبه رسانه‌های امریکایی و صهیونیستی از تشکیل کمیته مشترک امریکا و رژیم صهیونیستی برای «افزایش فشار» بر ایران سخن به میان آورده و مدعی شدند که در پی حوادث اخیر بهترین استراتژی برای فشار بر ایران، بهره‌برداری از «جو نارضایتی موجود» در ایران است. نکته‌ای که پیرامون هدف این استراتژی مطرح شده است، اعتراف به این است که نظام سلطه قادر به براندازی جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه هدف این است که با افزایش فشار بر مردم ایران از طریق تشدید تحریم‌ها، نظام ایران وادار شود رفتارش را تغییر دهد. در مورد تغییر رفتار موردنظر امریکا و رژیم صهیونیستی نقطه ثقل اصلی مورد اشاره در مواضع کاخ سفید و متحدانش، تعطیلی و تعلیق فعالیت‌های موشکی و حضور و حمایت از نیروهای مقاومت در منطقه است وگرنه ادعاهای آن‌ها در خصوص موضوع حقوق بشر در ایران به دلیل جنایاتی که این رژیم‌های سرکوبگر در حق مردم فلسطین و یا مهاجران به امریکا روا داشته و یا تحریم فلج‌کننده‌ای که علیه مردم ایران به‌کار گرفته‌اند، محلی از اعراب ندارد.

ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز در روز یک‌شنبه دهم خرداد با ابراز خوشحالی از برخی از اعتراضات درون ایران عملاً بر آرزوی امریکا بر کاهش حضور ایران در منطقه تأکید و با ادعای سراسری بودن اعتراضات یادآور شد که موج ادامه‌دار اعتراضات ضدحکومتی در سراسر ایران (؟!) جمهوری اسلامی را تحت فشار گذاشته است که به جای نفوذ نظامی در منطقه روی اقتصاد مشکل‌دارش متمرکز شود. او در عین حال بر افزایش فشار بر مردم ایران تأکید و در توئیتی یادآور شد که از عربستان خواسته است ۲ میلیون بشکه به تولید نفت روزانه خود بیفزاید تا به‌زعم او عربستان بتواند نیاز نفت مشتریان ایران را تأمین و عملاً نفت ایران را بدون خریدار بگذارد.

نکته جالب‌تر در مواضع و تحرکات دشمنان نظام اسلامی این است که هر کدام تلاش دارند این اعتراضات را به نفع خود مصادره کنند و مدعی شوند که مردم ایران به خاطر آن‌ها اعتراض می‌کنند، به‌گونه‌ای که نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر در چند سخنرانی با ابراز خوشحالی از حوادث ایران و مشکلات اقتصادی مردم می‌گوید که این مسائل نتیجه برنامه‌های تل‌آویو و واشنگتن است و یا از سوی دیگر رودی جولیانی، مشاور و وکیل ترامپ در نشست منافقین در پاریس مدعی می‌شود که اعتراضات دی‌ماه ایران به خاطر افراد «ما» در آلبانی رخ داد. فارغ از مدعیات دشمنان نظام اسلامی در مورد عوامل و زمینه‌های برخی از این اعتراضات به نکاتی چند می‌توان اشاره کرد.

۱- اعتراف به ناتوانی در براندازی نظام اسلامی که در استراتژی اعلامی پمپئو وزیر خارجه امریکا بعد از خروج ترامپ از برجام بر آن تأکید شده بود و تغییر موضع بر «تغییر رفتار ایران» اولین اعتراف به ناتوانی نظام سلطه و متحدانش برای پیشبرد اهدافشان در مورد ایران است. این سلسله شکست‌ها را در ماه‌های اخیر به‌ویژه در منطقه و برای مهار قدرت موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران می‌توان دید که آنگاه که به‌رغم اقدامات نظامی یا دیپلماسی قادر به حذف نقش ایران نیستند، نهایتاً به «فشار از داخل» متمسک می‌شوند.

۲- به رغم ادعای آن‌ها در مصادره اعتراضات، اگرچه بروز برخی اعتراضات در روزهای اخیر، نظیر اعتراض مردم خرمشهر و آبادان به مسئله آب شرب ناشی از مشکلات طبیعی و یا ضعف‌های دستگاه‌های اجرایی است، اما زمانی که مردم در این شهرها مشاهده کردند که اعتراضات به‌حق آن‌ها از سوی عوامل نفوذی دشمنان نظام به خشونت کشیده شد، بلافاصله صف خود را جدا و عملاً میان اعتراضات با مخالفت و یا تقابل با نظام مرزبندی کرده و نشان دادند که حفظ امنیت و صلابت نظام نسبت به مطالبات معیشتی اولویت دارد.

همین امر را هم در اعتراضات صنفی بازاریان در تهران می‌توان دید. ۳- به‌رغم تصور کاخ سفید و صهیونیست‌ها، اعلام تشکیل کمیته مشترک امریکا و اسرائیل برای فشار بر مردم ایران که نشاندهنده صراحت دشمنی آن‌ها با مردم ایران است، باعث شفاف‌تر شدن صحنه تعارض و تقابل است و این شفافیت هم در شناخت مردم ایران مؤثر است که دشمن را بهتر بشناسند و هم حجت را برای مسئولان و مدیران کشور تمام می‌کند که برنامه خود را برای مقابله و ایستادگی ارائه دهند.

۴- این صراحت و اعلام آشکار دشمنی، همچون دوران دفاع مقدس زمینه را برای وحدت و انسجام ملی فراهم می‌کند. در روزهای اخیر وقتی رئیس‌جمهور در نشست هم‌اندیشی مدیران بر ضرورت ایستادگی در برابر امریکا تأکید کرد و یادآور شد که به هیچ‌وجه نباید در برابر امریکا تسلیم شد و باید عزت ملی و تاریخی خود را حفظ و امریکا را در مبارزه اراده‌ها به زانو درآوریم، بلافاصله عصبانیت دشمنان نظام اسلامی آشکار و رسانه‌هایشان بیشترین حمله را به ایشان و چهره‌های انقلابی که از این سخنان استقبال کرده بودند، روا داشتند یا زمانی‌که آقای روحانی در دیدار با ایرانیان سوئیس بر این نکته تأکید کرد که اگر نفت ایران صادر نشود دلیلی ندارد که نفت منطقه صادر شود، پیام تشکر سردار سلیمانی و اعلام آمادگی برای تحقق سیاست‌های نظام، عملاً تصویری از انسجام و وحدت در نظام را به جهانیان نشان داد که در شرایط عادی تصور آن نیز غیرممکن بود.

۵- بدیهی است که فراتر از این تصویر دلنشین از انسجام و همدلی و صبر و تحمل مردم در برابر مشکلات، آنچه مورد انتظار است، برنامه‌ریزی و عمل مسئولان در قوای مختلف برای خدمت‌رسانی به مردم و خنثی‌سازی راهبردهای دشمنان در تحریم‌های اقتصادی و مقابله با فرصت‌طلبانی است که از هیچ فرصتی برای ثروت‌اندوزی فروگذار نمی‌کنند.

۶- مردم و مسئولان ایران بارها نشان داده‌اند که قادرند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند و این عرصه هم یکی از آن فرصت‌هاست. مقام معظم رهبری در بیاناتشان در مراسم سالانه دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) با ترسیم دقیق ابعاد این صحنه یادآور شدند که برنامه دشمن ایجاد شکاف و جدایی میان نظام و مردم است و این طراحی نشان‌دهنده حماقت آنهاست، زیرا نمی‌دانند نظام جمهوری اسلامی چیزی جز ملت ایران نیست و این دو جداشدنی نیستند. هدف از فشارهای اقتصادی کنونی، به ستوه آوردن مردم است، اما به حول و قوه الهی، ما پیوندمان را روز به روز با مردم بیشتر خواهیم کرد.

ایشان سپس می‌افزایند آن روزی که ملت ایران در جایگاهی قرار گیرد که دشمنان جرئت تهاجم نظامی، اقتصادی و امنیتی و سیاسی را نداشته باشند، دیر نخواهد بود و جوانان آن روز را خواهند دید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید