بازشماری دستی آراء انتخابات در کرکوک عراق، حکایت از اختلاف فاحش در نتایج دارد

    کد خبر :317084

بازشماری دستی آراء انتخابات پارلمانی در برخی از مناطق استان کرکوک عراق نشان می‌دهد که بین نتایج اعلام شده قبلی و فعلی تفاوت فاحشی وجود دارد و آراء حزب اتحادیه میهنی کردستان کاهش یافته است.
به گزارش نامه نیوز بازشماری دستی آراء انتخابات پارلمانی اخیر عراق وارد دومین روز خود شده است.

«محمد مهدی البیاتی»، از رهبران ائتلاف انتخاباتی «الفتح» عراق به رهبری «هادی العامری» چهارشنبه گفت که «شمارش دوباره آراء در استان کرکوک حکایت از اختلاف فاحش بین نتایج الکترونریکی اعلام شده با شمارش دستی دارد».

به گزارش شبکه تلویزیونی «إباء» عراق، البیاتی طی نشست خبری خود گفت: «ناظران ائتلاف فتح تفاوت فاحشی بین نتایج اعلام شده انتخابات (الکترونیکی) و نتایج دستی آراء ثبت کرده‌اند».

او در ادامه افزود که ائتلاف فتح منتظر اعلام رسمی نتایج شمارش دستی آراء از سوی کمیساریای عالی و مستقل انتخابات است و در صورتی که نتواند تناقض بین نتایج‌ انتخابات را کشف و افشا کند، ائتلاف مذکور دلایل موثق و متقنی را ارائه خواهد کرد که ناظران آن در مراکز بازشمارش دستی آراء برای ایفای حقوق اقلیت‌های و احزاب سیاسی که حقشان ضایع شده است، ثبت و ضبط کرده‌اند.

کمیساریای عالی و مستقل انتخابات عراق بعد از هفته‌ها فشار و کش‌مکش بین احزاب و جریان‌های سیاسی بلآخره روند بازشماری دستی آراء را در استان کرکوک و 7 استان دیگر دیروز (سه‌شنبه) شروع کرد.

استان کرکوک از همان اول و به هنگام برگزاری انتخابات پارلمانی در 12 می (22 اردیبهشت) شاهد اعتراض احزاب ترکمن این استان به نحوه برگزاری بود و این احزاب، احزاب کرد رقیب را به تقلب و تخلفات گسترده متهم کرد.

وبگاه خبری «عربی 21» با اعلام اینکه به نتایج بازشمارش دستی آراء در کرکوک دست یافته، از کاهش چشم‌گیر آراء حزب اتحادیه میهنی کردستان (حزب طالبانی‌ها) در دو حوزه انتخاباتی شهرستان «داقوق» که اغلب ساکنان آن ترکمن هستند، خبر داد.

نتایج اولیه از بازشماری دستی آراء در داقوق کرکوک

این وبگاه نوشت که حزب طالبانی‌ها در صورت اعلام نتایج بازشماری جدید آراء شکست سنگینی خواهد خورد؛ چرا که براساس نتایج جدید شهرستان داقوق، احزاب ترکمن و عرب در این شهرستان آراءشان بیشتر شده است.

«احمد رمزی کوپری‌لو»، مسئول انتخابات جبهه ترکمن‌های عراق در این ارتباط گفت که نتایج اولیه بازشماری آراء حکایت از اختلاف 50 درصد بین نتایج قبلی و فعلی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید