دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اعلام کرد

تاثیر۸۰۰ برابری مخدرهای نوظهورنسبت به «هروئین» / «شیشه» رایج‌ترین مخدر نوظهور وارد شده به ایران

    کد خبر :317076

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اظهار کرد: بسیاری از مواد مخدر نوظهور امروزه در آزمایشگاه‌های زیرزمینی کشورهای توسعه یافته تولید و به سایر کشورهای دنیا عرضه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، محمدعلی اسدی با اشاره به فعالیت تولید کنندگان مواد مخدر صنعتی و شیمیایی، گفت: در حال حاضر اکثر تولیدکنندگان مواد شیمیایی در تلاش هستند تا با دستیابی به فرمولهای جدید بتوانند محصول خود را از چارچوب قانون خارج کنند.

وی همچنین در ادامه افزود: در حال حاضر حدود ۷۰۰ نوع ماده مخدر صنعتی زیر سایه قانون در کشورها وارد بازار شده و در اختیار مصرف کننده قرار گرفته‌اند، در حالی که این مواد پس از مدت کوتاهی توسط قانون منع شده و تولید آنها به صورت غیر قانونی ادامه یافته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اضافه کرد: برخی از مواد صنعتی نوظهور می توانند تاثیری بیش از ۸۰۰ برابر تاثیر مصرف هروئین را در فرد مصرف کننده داشته باشند.

وی با اشاره به رشد قارچ گونه انواع مواد مخدر صنعتی در سراسر دنیا، اظهار داشت: بسیاری از مواد مخدر نوظهور امروزه در آزمایشگاه های زیرزمینی کشورهای توسعه یافته تولید و به سایر کشورهای دنیا عرضه می شوند.

محمدعلی اسدی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد ، با اشاره به کشف پست‌های ورودی به داخل کشور، تصریح کرد: در سال گذشته نیروی انتظامی ایران حدود ۱۵ کیلوگرم دانه کشت “گل” را از طریق پست های قانونی وارد بر ایران کشف کرده است.

وی با اشاره به این که منشاء تولید مواد نوظهور در کشورهای غربی است، خاطر نشان کرد: همانطوری که کشورهای غربی از ایران انتظار دارند تا مانع ورود تولیدات افغانستان به کشورهای غربی شود، در مقابل ایران نیز انتظار دارد تا مناطق اروپایی از ورود مواد مخدر نوظهور به داخل کشور جلوگیری کرده و مانع از تولید آزمایشگاهی شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به این که شیشه رایج ترین ماده مخدر نوظهور وارد شده به کشور است، عنوان کرد: در راستای اقدامات به موقع پلیس مبارزه با مواد مخدر بسیاری از مواد مخدر نوظهور رایج در کشورهای غربی وارد مرزهای ایران نشده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید